Gå til innhold

Ringe barnevernet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe, enda et innlegg fra en patetisk elskerinne som har lykkes med å stjele mannen fra dama og splitte en barnefamilie. Jeg har et forslag på hva du kan gjøre: la denne familien være i fred og finne deg en som er singel istedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Ingen røyk uten ild, sies det.. Er nok en grunn til at akkurat du blir hengt ut som synderbukken.

 

Syns du skriver at dette er et vennepar av deg, men jeg kan faktisk forstå hvorfor denne dama er sjalu og forbanna på deg, og har lagt deg for hat. Er de begge vennene dine så er det merkelig at all sympati og støtte gis til mannen. Du har faktis trådd over en grense i forholdet deres, selv det kanskje ikke var med intensjon. Men den dagen mannen velger å betro seg til deg og du tydeligvis sluker alt han sier, så mister dama tillit til deg. Du har sikkert oppfordret han til å dra, direkte eller indirekte, og selvfølgelig hater hun deg for det. Jeg hadde sikkert gjort det samme om en av mine venner betror seg til meg om å ikke være lykkelig i forholdet. Hadde først anbefalt familieterapi, og om det ikke funker så får h*n flytte. Så om dere har hatt samtaler som dette så må du også forstå at noe av sinnet hennes blir rettet mot deg. Sånn er vi mennesker..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt svett av alt pratet om barnevernet her inne.

Barnevernet er ingen instans en ringer når en ønsker ramme noen, ønsker hevn eller sette en "støkk" i noen. En ringer barnevernet om en er bekymret for barna, og om en ser at noen foreldre gjør noe som en mener kan SKADE BARNA.

At mor er ifra seg fordi hun blir forlatt er ingen grunn til å kontakte barnevernet. En reagerer alle forskjellig, fins ingen fasit på det. Regner du HI ikke vet om noen situasjoner hvor barnet kan ta skade, da jeg ser for meg at du ville fortalt om de situasjonene istedet for stygge meld på facebook og oppmøte på arbeidsted.

 

Det kan ligge mye under overflaten som du ikke vet om, dette er jo et nytt bekjentskap. Hadde selv en kompis som jeg hadde kjent i flere år som klaget sin nød over X`n som aldri lot han ha barna sine. Mistet kontakten etterhvert men fikk jo fortalt etter noen år at hun ble nektet av barnevernet sende barna til faren da han hadde blitt tatt med narkotika flere ganger. Denne moren hadde et utrolig dårlig rykte på seg i bygda; hun var ustabil og var ikke måte på. Kom jo frem at det var oppdiktet av han. All ære til henne som ikke har svertet han igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har tusenvis av beviser?? VI?? Du snakker som om du og mannen er et par, er derfor mange reagerer. Syns du er litt vel i overkant involvert i livet til en som bare er en venn....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde du regnet med at alle skulle si du burde ringe barnevernet?

Fjern henne fra facebook og slutt å syt! En ringer ikke barnevernet fordi noen er i sorg over et ekteskap som ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden beviser at det virkelig er en del hysteriske kvinnemennesker her og da mener jeg ikke først og fremst HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun skal få "en sjanse til å stable seg litt på bena", er det vel bedre at eksmannen, venninnene og besteforeldrene avlaster henne og gir barnet noen gode pusterom, og at sånne misforståtte velmenere som deg blander seg laaangt utenom. Å pusse uanmeldte barnevernsbesøk på en stakkars dame i sjokk og sorg er vel neppe med på å hjelpe henne! Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nusse-nuss. der er sikkert kjempegode venner....Skjønner du ingen ting, du....? vet du hva som skal til for å få en mann til å skille seg fra en dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah. Jeg likte dama best, faktisk. Helt til hun ringte meg klokken 03 en natt til onsdag og spurte om jeg hadde et forhold til mannen hennes (og det har jeg jo ikke). Hun skjelte meg ut etter noter, og dagen etter ringte jeg mannen for å spørre om hva som foregikk. Han sa at han hadde fortalt henne at han ville skilles. Det kom som et sjokk på meg, da jeg trodde de hadde et godt ekteskap. Månedene etter har vært det du kan kalle utrivelige.

 

Det er så synd at dere mistolker eller ikke leser det jeg skriver.

 

Og det var alt fra meg. God helg!

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiizes, det er DU som leker detektiv, når du antyder at det er "beviser" på at "noe kan gå galt"!

 

DU koker suppe på en tragisk historie om et trist kvinne som er i blodtåka fordi gubben flytter. der har jeg selv vært - uten å true noen, men jeg virka nok ganske lite sammenhengende i noen måneder - og det siste hun trenger er detektiver som DEG, som spekulerer i om hun i framtida vil ta godt eller dårlig vare på ungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du orker ikke mer av mistenkeliggjøringen vår? Kan du tenkte deg hvordan hun vil føle det da om du pusser barnevernet på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser, vi.... det mellom linjene også!

 

Det korrekte er ikke å la gubben hennes gråte ut opå skulderen din når hun er sjalu, vøtt. Det riktige å gjøre overfor en VENNINNE er å dra hjem til henne når raseriet har lagt seg, og snakke med HENNE, ikke fyre henne mer opp ved å være femtekolonnist inn i ekteskapet henens og hjelpe gubben ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da mange eksempler på at brudd kan føre med seg tragiske konsekvenser. I samtlige av de sakene for eksempel VG har satt søkelyset på var samlivsbrudd/sjalusi "årsakene" til at det gikk som det gikk!

 

Dersom HI virkelig er bekymret for barnet, ville jeg uansett tatt en prat med faren og hørt hva han mente om saken. Far har ofte problemer med å bli hørt av barnevernet i slike saker, så det er i tilfelle bare fint om andre bryr seg også, dersom det virkelig er barnets beste som er i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så du melder henne for å gjøre henne en tjeneste, altså?

 

Og hvorfor skrive et innlegg om du ikke er forberedt på motargumenter? Trodde du alle ville være enige med deg? Lite modent å bare forlate diskusjonen du selv har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på at mange skriver hun må prate med FAR, ingen skriver at hun kanskje kan prate med MOR? Hvis det er et vennePAR, hadde jeg hørt versjoner til begge. Når du støtter kun mannen og overser dama, er det i det hele tatt ikke noe rart at hun er sint på deg! Du har ikke en gang hørt hennes versjon av det som har skjedd - kanskje han fortalte til henne at han var forelsket i deg og at dere hadde noe på gang, for å få mulighet til å skilles? Mange feige menn som må finne ny før de tør å gå fra den gamle, særlig når det er barn involvert og brudd derfor ikke er så veldig "stuerent".

Ingen sympati fra meg - prat med dama om situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg går ut i fra at det du forteller er riktig så er jeg enig med deg i at hennes reaksjoner ikke er normale.

 

Det er ikke vanlig å skjelle ut kollegaer - sine egne eller andres i forbindelse med samlivsbrudd. Det er heller ikke vanlig å ringe opp folk midt på natta og beskylde dem for ting uansett hvilken grunn man måtte ha.

 

Du kan jo prøve å ta en prat med henne. Si det som du skriver her, at du har vært venner med dem, særlig med henne og at du ble overrasket over bruddet. Dersom det er noe du kan hjelpe til med så kan hun si i fra osv.

Så kan du jo i tilfelle lettere vurdere hvordan jenta har det da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt etter magefølelsen!

Se ann situasjonen.

Dersom du mener at situasjonen er ute av kontroll, og at barnet kan være i fare - så ring BV. De kan hjelpe deg, evt bare ta en prat med moren. BV er der for å hjelpe og det skal mye til før de tar barn ut av hjemmet. Men det kan hende det får mammaen til å lukke opp øynene, om hun virkelig har problemer!

 

Ikke høre på alle de andre usaklige innleggene!

Er det en ting vi burde ha lært er det at vi har en plikt til å si ifra dersom vi frykter for barns ve og vel.

Dette uavhengig av din relasjon til faren.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvil om at HI er slangen i paradis....

 

For det første har du kun kjent dette parret et år. Du er fortrolig med hennes mann og hører utelukkende hans side av saken. At hun er i en sorgprosess og sannsynligvis desperat etter å beholde sin mann gjennom år og far til sitt barn tar du ikke med i beregningen? Hva har hun gjort mot barnet sitt som bør meldes barnevernet?

 

Artig der du skriver at det er 1000-vis av bevis om hvor gal hun er, og så henviser du til drapssaker som gjelder andre familer??

 

Jeg tipper denne ekskona (eller som du håper hun skal blir - hvorfor har han ikke flyttet allerede?) har en ganske god magefølelse med hva mannen driver med, og at hun har truffet spikeren på hodet hva gjelder deg.

 

Er du så sikker på at han kommer til å forlate henne for deg, eller er han den klassiske utro mannen som holder deg på gress og kommer med en rekke unnskyldninger om hvorfor han ikke har forlatt henne enda?

 

Tipper det ikke blir mange sympatistemmer til deg om han faktisk velger å forlate sitt barns mor til fordel for mors "venninne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke begå den feilen på et anonymforum å tro at alle som skjuler seg bak anonymknappen er HI.

 

Du virker veldig på hugget selv, og det lyser usikkerhet av innlegget ditt.

 

Noen er tydeligvis veldig redde for sine venninner eller for mannens venninner eller kollegaer eller ho på Rimi eller ho et eller annet sted for tenk om dersom!

 

Ikke HI, men en som svarer på denne tråden med utgangspunkt i at HI ikke farer med løgn når hun sier det hun gjør. Dersom hun hadde pult mannen på deltid så hadde hun nok skjønt hvorfor eventuelt dama oppførte seg som hun gjorde uten vår hjelp. Og hysteriske kvinnemennesker er det nok av, så det har jeg ikke problemer med å forstå.

 

Har selv blitt beskyldt for å ha et forhold til en mann, hvilket jeg overhodet ikke hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også erfart at det kan være masse røyk til tider, uten at så mye som er fyrstikk er tent. Det kalles sladder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du blir angrepet av mange sprø kvinnfolk her som tror du er elskerinnen hans.. Hehe.. Makan til angrep på HI her da, intensjonen var jo å ivareta barnets beste.

 

Men jeg tror ikke du skal blande deg opp i dette. Bekymringa og tiltakene bør komme fra barnefar og barnets familie.

 

MEN om du virkelig ser at jenta har det vondt, og bf er en udugelig fjolle som ikke ordner opp, er det på sin plass å kontakte BV. I det miste be om råd om hvordan situasjonen bør håndteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlivsbrudd har ført til at enkelte MENN har utøvd vold mot sine barn i det som av og til kalles "familietragedie" i avisen, eller drap/selvdrap på litt mer juridisk norsk. Men at KVINNER gjøre det er ennå ikke kjent. Så den der må HI lenger ut på landet med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er påfallende. Denne trangen til å korsfeste HI oppe i det hele sier litt om hvor mye damene her stoler på mannen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere angripe hi så fært? Det er vel tydelig at hun bare prøver å bry seg, det er faktisk normalt å ha mannlige venner uten at det behøver å bety noe mer, jeg har det og er lykkelig gift!! Det her handler faktisk om et barn og ikke om hun ligger med denne mannen eller ikke!!

Jeg vil si at oppførselen til mor virker skremmende, og det er ingen her som kan si om hun kommer til å gjøre barnet sitt noe eller ikke, men hvis hi mener at det kan være en fare for det syns jeg hun skal kontakte barnevernet!! Det er bedre å si ifra engang for mye enn engang for lite... Og er det ingen fare så ser vel barnevernet det fort, det er vel ingen som har sagt at noen skal komme å rive barnet ut av armene på mor. Bv kan bidra på mange måter, kanskje mor kan få litt råd og veileding om hvordan man kan takle samlivsbrudd når man har barn. Barn kan få det veldig vondt psykisk de også når foreldrene fra hverandre og da kan det være veldig tøft for dette barnet hvis mor i tillegg er "psykisk ustabil".

Må det presiseres at det blir sendt alt for få bekymringsmeldinger til BV i dette landet her!?!? Helt latterlig at dere kan være så dømmende mot ei som bare prøver å hjelpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...