Gå til innhold

Spør her også jeg . I hvilken kontroll fikk dere høre hjertet første gangen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første gang på tidlig UL 10+4, og deretter hos jordmor 14+3. Jordmor advarte dog om at det var muligheter for at hun ikke ville finne noe, men at jeg ikke måtte få panikk av den grunn. Det kunne være den gjemte seg. ;-)

Annonse

Jeg fikk høre det når jeg var hos legen i uke 11+5 (ul termin)

Vet om at mange leger ikke velger å høre etter hjertet så tidlig pga det kan være vanskelig å finne. Og for å slippe å gjøre mor bekymret velger de å ikke høre.

jeg er i uke 17 og har enda ikke fått høre. Har bare vært på en svangerskapskontroll og det var hos legen i uke 8. Hart vært hos legen et par ganger senere, men det har vært i forbindelse med sykemelding, og har ikke fått noe tilbud om å høre fosterlyd. Skal på UL om tre uker.

Ved UL omtrent uke 12. Jeg fikk tilbud om å sjekke gjennom UL også rundt uke 7 eller noe, men fordi det var langt fra sikkert at det ville synes valgte jeg å la være. Ville bare blitt helstressa dersom det ikke kom fram.

fikk ikke høre før på første ul i uke 18. legen ville ikke høre på første kontrollen i uke 13 så jeg måtte bare pent vente til da:) fikk høre i uke 8 ca med førstemann

Jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har hørt den ennå, men har lege med ultralyd, så har sett den på kontroll i uke 7, 12 og 17... :) Legen min pleier å lytte fra kontroll i uke 12, men da med forbehold i tilfelle den er vanskelig å finne (men han fant på meg i uke 12 sist jeg var gravid).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...