Gå til innhold

Er sykemeldt i permisjonstiden pga lavt stoffskifte, men får det egentlig noe konsekvens for meg og min mann??

Anbefalte innlegg

Har noen måneder igjen av permisjonen, men pga lavt stoffskifte har jeg nå utviklet mild depresjon og har hatt sammenbrudd ofte pga at jeg er så utslitt.

Minsten er 7 mnder og krever ikke så mye men det tar jo 45 min å gi henne mat hver gang og det tar tid å få henne til å sove. Min 2. datter er 3,5 år og i park 4 timer fra 10-14 i påvente av barnehage, og hun er krevende, så derfor er jeg sliten, fordi det er så vanskelig å kombinere en meget aktiv 3,5 åring som skal ha all oppmerksomhet med en baby.

Pga mitt lave stoffskifte har jeg vanskelig for å planlegge og organisere, er veldig trøtt til tider og har seriøse problemer med familielogistikken. Er veldig glad jeg har en diagnose, ellers vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort, man føler seg jo mislykket som mor og kone.

Det jeg lurer på er; får min mann fri fra sin arbeidsplass for å ta seg mer av barna siden jeg har fått en sykemelding i permisjonstiden? Blir min permisjon "fryst" denne perioden sånn at jeg får den tilbake? Jeg er jo i stand til å ta meg av mine to små men blir jo fullstendig utslitt, tror nok ting endrer seg fra august når eldstemann begynner i barnehage, da får dagene mine litt mer kontinuitet og jeg trenger ikke vekke minsten for å hente i park osv......

Fortsetter under...

Hvis legen mener du er så syk at du ikke kan ta seg av barnet (altså det du har permisjon for å passe), skal han han fylle ut et annet skjema som gjør at mannen din kan starte permisjon nå.

Føler med deg. Har fått en idiot lege som ikke tar mine stoffskifte problemer alvorlig noe som har gjort at jeg nesten har mistet melka. Men nå har jeg selv økt dosen (og byttet lege) og føler meg mye bedre!

Hei.

Jeg er selv veldig syk pga lavt stoffskifte.

det er et problem som ikke visers utepå, så de på jobb baksnakker meg, men de skulle bare vist.

Jeg er deprimert, har utbrudd, og konstant dårlig samvittighet ovenfor barna og jobben. Jeg har mistet kortidshukommelse.

er syk.meld i ferien min (har ferie nå)

Det jeg skulla vist for 4 år siden, (da var jeg like syk som jeg er nå)

Da hadde jeg syk.meld meg i permisjonen min. Hadde mange utbrudd, der jeg lå og gråt. Hadde to små barn, mannen jobbet 12 timers dag, og han var jo sliten når han kom hjem. så måtte gjøre alt. lage middag, rydde etter den, legge barn osv.

Hadde jeg tatt lavt stoffskifte siden jeg var 12 år. (er 30 nå)

Vart oppdaget når jeg var 16... Kan ikke huske noe av ungd.skolen. og hadde bare dårligst karakterer, når jeg begynt på medisin på videregående, hadde jeg 4 og 5 ere..

Ring NAV og hør.

SÅ får du rett svar!!

Gå og ta blodprøver hver 4 uke i 6 mnd. så er du sikker på at du har rett dose over lengre tid.

Stoffskifte forandrer seg hele tiden (hvilken dose du må ha)

Når du er gravid, ammer, løper, sitter stille, er 60 kg eller 80kg.

Om prøva di er ovenfor normalen, og du føler deg dårlig er det fordi du treng å ligge høyere oppe (jeg må ligge på 18)

NB!! Masse skrivefeil, men orker ikke å korrigere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...