Gå til innhold

Kan legen gjøre noe med dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At du ikke vil kjøre bil er fornuftig. Det er bra du ortsatt klarer å tenke rasjonelt. Om du klarer å drikke juice gjør det nesten samme nytte som det du får på apoteket på kort sikt. Sørg for å få legehjelp i tillegg.

men herregud da kvinnemenneske! Ta litt tak i situasjonen i stedet for å ta så lett på det og fleipe det vekk her inne med blunkefjes og gud veit hva.. gjør det som må til slik at du får litt krefter slik at du kan ta vare på deg selv og babyen din. Ring en drosje og dra til legevakten eller akutten med engang, ikke sitt bak skjermen og sank sympati på dib og si at du skal PRØVE å drikke noe..

Jeg skrev vel at jeg SKAL drikke juice!

Jeg har ringt legekontoret, og venter på at en annen enn fastlegen min skal ringe meg opp igjen. Det var beskjeden jeg fikk av helsesekretæren!

Sanke sympati har jeg ikke gjort!

Jeg spurte om det var noe legen kan gjør, og det har jeg fått svar på. Jeg har også fått tips og råd, som jeg vil følge! Mat er ikke aktuelt, for det klarer jeg ikke, men juice SKAL jeg drikke!

Bra!

Begynn med en gang. Vi er nok flere her som håper du skriver et innlegg om at du har klart de første slurkene og etter hvert også det første glasset. At du allerede har ringt legekontoret er også t godt skritt fremover. Fortsett sån.

Annonse

Jeg hadde ikke tatt cipralex... (men det er meg)

Har vært/er i samme situasjon som deg hi. Jeg spiser ting som ikke trenger å tygges (for da vokser det sånn i munnen) yoghurt etc. Holder meg for nesa, tar små skjeer, og svelger så fort jeg bare kan. Spiser hele greia så fort jeg kan, når man dveler ved hver bit blir det vanskelig.

Så må du bare konsentrere deg alt du klarer å på å ikke kaste opp igjen etter at du har svelget. (ja, jeg vet det er driiiiit vanskelig). men om du klarer å holde deg fra å kaste opp igjen en liten stund (halvtime kanskje), så går kvalmen over.

jeg vet at det er et helvete å få til. Men du klarer det. Og de første gangene er verst.

lykke til

Høres ikke akkurat sunt ut det der. Du kommer til å besvime snart og dessuten blir du dehydrert av å kun drikke brus. Regner med dette er tull for hvorfor drikker du lettbrus når du ikke spiser??Dehydrering kan forresten fort få et dødelig utfall. Og hvorfor drikker du ikke fruktjuice når du tydeligvis ikke klarer å spise? Og babyen din fortjener en mor som spiser så du har å sende den vekk eller få noen til å passe 24/7.

Er det ingen andre som tar seg av babyen? I så fall er dette er barnevernssak. Du er tydeligvis psykisk syk/ustabil.Tør jeg tippe på en alvorlig personlighetsforstyrrelse? Man lar ikke være å ta til seg næring i 2 uker om man har en baby som er avhengig av en. Du risikerer liv og helse til både deg og babyen, det vil du vel ikke? Insister på innleggelse umiddelbart, og sørg for et trygg omsorg for babyen.

Annonse

Gjør som meg :) Lag ostesmørbrød, med ost og skinke. For det er lettere å spise noe varmt når en sliter med matlysten. Men ikke mye, bare litt. Smak på det.

Sjokolade, eller annen snop, chips og slikt. Youghurt.pommes frittes......

Små ting som kan gjøre at du klarer å få i deg bare littegranne, for det trenger du.

Du er nok litt som meg.... matlysten forsvinner når vanskene kommer....

Jeg er også fan av Pepsi Max(og røyk), men jeg har lært av livet og mine erfaringer at når det blir vanskelig, så må jeg finne mat jeg får i meg. Lett fordøyelig mat, og mat som er lett å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...