Gå til innhold

Kan legen gjøre noe med dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, barering. Noen ganger kan det være vanskelig å få snakke direkte med legen. Det betyr ikke at han eller hun ikke vil snakke med deg, men legen erkansje ikke på jobb akkurat når du ringer eller opptatt med en annen pasient. Det enkleste og beste er å fortelle den som tartelefonen akkurat det du skriver her, at du har det vanskelig og ikke har klart å få i deg noe annet enn Pepsi Max på to uker og at du må ha en time i dag. Det bør du få.

Lykke til.

Annonse

Da ringer du helsestasjonen og ber om om å få snakke med helsesøster. Hun kan sikkert gi deg noen tips. Du trenger kanskje litt psykologisk hjelp, så fortsett å ringe til leggen, slik at han kan gi deg en henvisning.

På apoteket finnes det en slags smoothie med masse vitaminer. Jeg kjenner en som slet med spiseforstyrrelser og hun drakk denne da hun skulle øve seg opp til å spise igjen, for å sikre seg vitaminer og mineraler.

Legen min er sykehjemslege på fredager tydeligvis, og helsesøsteren vår er ikke på helsestasjonen før på tirsdag!

Jeg går til psykolog, så trenger ikke den henvisningen!

Det blir ikke for dumt å ringe legevakta? Jeg er seriøst så utmatta, og klarer ikke gi babyen den oppmerksomheten den trenger. Har ingen til å hjelpe meg å passe heller.

Ring legen ja, og ta en tur på apoteket og kjøp næringsdrikke. De finnes i utallige smaker som er lette å drikke. Det er superviktig at du får i deg noe. Litt synn om du skulle kolapse mens du har en baby hjemme uten tilsyn!!!!!

Huff høres ikke allright ut.. =/

Men får du i deg måltidserstattere da? Du får en del av dette på apoteket. Husker farfar drakk en del av dette da han hadde kreft og ikke fikk i seg mat. Det hjelper nok hvertfall litt mer enn pepsi max.. Ellers kan du jo ringe legevakten, å hvertfall høre hva dem sier. De kan nok gi råd hvertfall.

Om du ikke har fått i deg noen næring på 2 uker erdet ikke dumt å dra på legevakta. Det er farlig. Du bør ikke kjøre bil for å komme deg dit. Få noen til å kjøre deg, ta taxi eller offentlig transport.

Om du går til en psklog villejeg ringt ham/henne og bedt om en hastetime, men først legevakta. Enestealternativ erat du faktisk får i deg næring på egenhånd.

Annonse

Deterikke overdramatisk å gi degintravenøs næring om alternativeterat du faktisk ikkefår i deg noe. Det beste er selvfølgelig at du spiser eller drikker noe med næring selv, men hvis ikke er det jo ikke så myeannet å gjøre.

Noen ganger så må man bare prioritere. Du klarer å skrive her at du sliter med å spise, hvorfor ikke tvinge deg til å spise litt da? Om ikke for din del så for barnet sin del? Jeg har vært i en sånn situasjon før og da tvang jeg meg selv til å spise bit etter bit for å få litt næring på tross.

Å, tro du meg. Jeg har prøvd!!

Jeg har prøvd å tvinge i meg mat, men føles ut som det vokser i munnen min, og jeg brekker meg og må bare spytte det ut igjen!

Kjempeflott at du klarte å tvinge i deg mat altså, men jeg klarer det virkelig ikke!

Men hvorfor klarer du ikke å spise, hva startet det hele?

Hoppet du over litt for mange måltider så kroppen ble uvel men også vant til lite næring?

Overdrevet slanking?

Vært syk?

Gravid?

Mange ganger er det å tvinge seg til å spise eneste løsningen.

Har vært der selv etter sykdom og måtte tvinge meg. Da hadde kroppen vært uten mat i tre uker. Et par munfuller første gang, tre neste osv.

Ellers var løsningen innleggelse med sondenæring, og det ville jeg ikke.

Få tak i noen shaker eller noe. På apoteket får du næringsdrikker som er beregner på syke, gamle osv som har problemer med å få i seg mat.

I verste fall kan du se om du får tak i Noka, Nutrilett eller andre slike greier, eller drikke litt Biola, melk eller annen drikke som i det minste har endel næring i seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...