Gå til innhold

hvor tidlig kan man reise med små barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal til syden når lille er 12 uker. Skal være 2 uker.

Men første var vi ikke før etter 6 mnd, men var ute og fløy da hun var 19 dager. Bare en kort tur. Det var ikke noe problem. Men kan jo være greit å dra et sted hvor det går an å få tak i skandinavisk lege. Er jo ikke alltid så lett å forstå seg på disse små.

De fleste flyselskap sier vel at babyen skal være 2 uker, så man kan jo dra ganske tidlig.

Vi vurderer å reise til USA når babyen er 1-2 mnd, vet ikke om dette er helt sykt, eller om det er ok. Grunnen er at vi gjerne skulle feiret jul med min manns familie og at det ville bli fint for de å se sitt barnebarn.

Men dersom det ikke var for besteforeldres skyld, hadde vi nok ventet et par måneder ekstra, for å fly så langt hvertfall. Jeg vet ikke hvordan det er med syden og spedbarn, men jeg ville forhørt meg med lege om det.

har vært i syden,kreta når guttene var 4 mnd med begge to og blir vel en tur nå i slutten av aug/sept og da er lille gutt 4-5mnd.

Gikk greit med meg...kan vel reise så tidlig du vil så lenge du har pass osv.

Annonse

Min erfaring er at det er mye enklere å fly med en liten baby enn når de er mellom 1 - 1,5 år. Da er de enda så små at det er vannsklig og få de til å forstå at man må sitte stille. Film etc. fenger de ikke lenge nok og de blir fort utolmodige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...