Gå til innhold

Min KS fødsel 6 juni, termin 18 juni..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet søndag,natt til mandag 6 juni. Begynte ved midnatt som en intens halsbrann,ingenting av det vanlige virket.Ble så utrulig kvalm og fikk skikkelig omganssyke tendenser..sure raper og enda sure fiser;) Holdt på sånn hele natten,hadde bestemt meg for ikke å ringe føden,men fastlegen min kl 0800.Da jeg gikk å ventet på en KS dato pga stort barn og seteleie. Kl 0700 ringte jeg til min samboer og sa at jeg ikke klarte å vente,men skulle ringe føden.Da denne omgangssyken ga meg kynnere som ikke ville stoppe. Fikk de største barna avgårde på skolen og minste frøkna i barnehagen.

Inn på føden ble det ctg registrering og vurdering av KS,de ville helst vente og se om dette bare var masrier atter engang..

Følte ikke at jeg ble tatt på alvor i det hele tatt..Kynnerne ble mer rie lignende og tok nå godt tak i symfysen og korsryggen.

Kl1330 gikk vannet.Ringte på å ble enda ikke tatt på alvor,jordmor bare sa:vi setter deg bare på ny CTG..forresten har du født fort de andre gangene? Ja sa jeg bare..

CTG reg viste at jeg startet på rier med engang,jordmors kommentar var oi da,du går rett på rier du..

Så ble det endelig fortgang på sakene,anestesilegen kom å informerte om ks og spinalbedøvelsen. Kateter satt inn(å fy det var ondt),barbering osv..

kl1530 ble jeg trillet ned på operasjon og lille frøkna kom til verden 1630:)

Hun viste seg å være mye mindre enn anntatt,bare 3340cm. Hadde jeg viste dette,hadde jeg født vaginalt. For ks er ikke noe jeg vil anbefale noen, men selvfølgelig må man,så er det veldig flott og ha et slikt alternativ som fungere for både mor og barn.

Kaster da stafettpinnen videre og ønsker alle lykke til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye med jenta!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...