Gå til innhold

Noen som har erfaring med TESE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har etter to hormonkurer på samboeren min fått vite at vi hverken kan få på den "naturlige" metoden eller ved IVF.. Det må derfor hentes ut sperm... Ville dere valgt klinikk her hjemme eller i et annet land? eks Danmark?

Setter også pris på å lære litt om hva jeg har i vente tiden fremover, med hormoner ol

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Mannen min har ingen spermier i sæd, så vår eneste mulighet er Tesa behandling. Vi har gjort dette på rikshospitalet. Jeg tror alle ivf klinikkene i Norge utfører det, så jeg ville gått gjennom offentlige forsøk her hjemme først. Da får dere dekket 3 fersk forsøk. På medisinene er det egenandel på 15.000. Hvis det ikke klaffer på disse 3 forsøkene må dere jo vurdere private klinikker. Og det er veldig mye dyrere i Norge enn i Danmark for eksempel.

Jeg har blitt stimulert som ved et ICSI forsøk. Nedregulering med nesespray og hormonsprøyter. Mannen min har vært inne dagen før egguttak og tatt ut vev fra testikkel, som de på et døgn klarer å preparere til spermier. Vi har fått befruktede egg ved alle 3 forsøkene, men de har ikke festet seg hos meg. Har nå igjen 3 egg på frys.

Det er mange her inne som har vært gjennom denne hormonbehandlingen, så det er bare å lese på hva de fleste her går gjennom.

Lykke til

Skrevet

Hei :-) !

Vi har erfaring med TESE og resultatet er et meget fantastisk vakkert barn på to år :-) Vi ble gravide på første forsøk, men mistet rett etter positiv test. Fikk to på frys, men disse overlevde ikke opptining. På neste ordinære forsøk ble det full klaff :-)

For min del var det nok ikke hormonene som var det værste- det var nok heller tanken og det psykiske presset rundt det hele som ble noe vanskelig. Men; dette gjaldt bare første forsøket. Neste runde var vi begge ganske avslappet :-)

Og du- her i garden var det veeeelig få svømmere men vi fikk den vi trengte :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Hei jenter

Tusen takk for svar. Har lest og lest og lest...Litt klokere har jeg vel blitt. Vi har bestemt oss for klinikk i Damnark. Men ble oppfordret til å søke her hjemme alikevel. Men her tar det jo en liten evighet... Har ikke en evighet, i alle fall ikke 9 mnd.... det var den tiden vi fikk forespeilet på riksen.... I danmark kan de begynne allerede neste mnd... Det er jo egentlig ikke dyrt når man tenker på hva man sitter igjen med.... Folk betaler jo flere hundre tusen for en bil, da blir prisen på et barn lav i forhold.... Vi gleder oss og er positive begge to... Vi gifter oss om 3 uker, så skal vi på bryllupsreise også er det BABYPROSJEKT for alle pengene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...