Gå til innhold

Hvor mange er gravide med tvillinger, som ikke har prøverør?

Fire Diamanter <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann

Her kommer en gutt og en jente i aug.

Vi har ingen tvillinger i vår fam, men jeg var faktisk gravid med tvillinger med minste gutten også, men da mistet jeg den ene i uke 11.

Jeg har det vel med å slippe masse egg...

Annonse

Våre to jenter i magen er hjemmelaga:)) Skal dog sies at førstejenta vår er prøverør, så dette kaaaan være etterdønninger etter hormoner og styr. Men vi har visst tvillinger på både min mor og fars side..

Det merkelige er at jeg aldri hadde forestilt meg det og derfor var sjokket stort!!

Jeg ble gravid med tvillinger på fast bruk av yasminell p-piller!

Vet at ta ta til bestefar var tvilling,men mer vet ikke jeg fra min familie.

Min samboers søster skulle vært tvilling,men tvillingen døde og kom ut da mora var 5-6mnd på vei.

Gikk bra med søstera.

Farfaren til min kjære er enegga tvilling.

Nå sies det jo derimot at tvillinger ikke er arvelig fra fars side,sååeee.. Vet ikke jeg..

Mine er hjemmelagde, så vi fikk oss et aldri så lite sjokk:-)

Vet ikke om de er en -eller toeggede, men de har hver sin fostersekk og morkake.

Min tipp-oldemor var tvilling, og hadde tvillinger.

Min manns foreldre har søskenbarn som har tvillinger, men som jolene 84 skriver, så kan ikke mannen påvirke hvor hvor mange egg vi har, eller om det deler seg.

Spennende er det ihvertfall!!

Diamanter påvei: Vet du at de er toegga da? Enegga tvillinger er ikke genetisk så det er ikke så rart!

Mine er komt, men de er enegga. ikke prøverør nei..

Unge jenter som ikke er overvektige får gjerne (ikke alltid) enegga, mens "eldre" overvektige gjerne får toegga. Statistisk sett!

Ingenting rart med det i det hele tatt!

Jeg skal ha tvillinger i slutten av januar :) De er helt naturlige, men er selv tvilling - så var vel egentlig forberedt på at noe slikt kan skje. Gynekologen trodde de var eneggede, men da jeg var på UL var det såpass tidlig at hun ikke ville si sikkert enda, så jeg skal tilbake på nytt om en uke. gleder meg :)

Annonse

Ser ut som de fleste her ble gravide uten ivf. Det ble vi også. Venter eneggede tvillingjenter med termin 27.juli :-) Farfaren min hadde to tvillingsøstre, men de døde av lungebet. da de var 3 mnd. gamle... Tror dette må ha vært rundt 1915. Ellers ingen tvillinger som jeg vet om i familien. Men eneggede tv. er jo heller ikke arvelig.

Ikke prøverør her heller.. gravid med eneggede tvillinger (og det er jo som tidligere nevnt her ikke avh av gener, men egentlig bare noe som er gått "galt" med egget) Ingen tvillinger i familien heller forsåvidt, så tanken hadde aldri streifet meg engang. sjokket ble stort, men nå bare gleder jeg meg:)

Hei!

Jeg venter tvillinger i oktober, de er også "hjemmelaget", ingen hormonpiller el. å skylde på heller.

Har to gutter fra før på 4 og 6 år så det var litt av et sjokk da vi så det på ultralyd i uke 19!

Men tror det skal bli moro :) etter noen sikkert veldig utfordrende første måneder.

Noen andre i Oppegård/Ski/Sørøst i Oslo?

:)

• 2 uker senere...

Nei :-) Jeg vet ikke om de er toegga...ennå... Får kanskje svar på det på mandag :-) (blir spennende)

Jeg er ikke ung jente :-) Men jeg er ganske høy og var veldig undervektig da jeg ble gravid (hmmm hva sier statistikken om det tro?)

• 1 måned senere...

Her er det tvillilnger på gang på naturlig måte. Min mormor var tvilling, så det er mest sannsynlig to-eggede....siden det var det som som regel gikk i "arv". Men jeg får vel vite eksakt på fredag. Da er det ultralyd i uke 19+6. Visste at mormor var tvilling, men trodde "aldri det kunne skje meg". :) Kom som et sjokk, men det blir bedre og bedre dag for dag! Føler meg STOR allerede.... Mormor var født i 1929. Og hva menes egentlig med at det hopper over et ledd. Er det mormors barn eller barnebarn som liksom er de mest utsatte?

Hei,

Det at genet/arven "hopper over ett ledd" menes at du (altså mormors barnebarn) har større sjanser for å få tvillinger enn hva din mor hadde:) Gratulerer! Jeg gleder meg masse, selv om det helt sikkert blir NOK å gjøre:) Jeg er nå i uke 28:)

Lykke til videre i svangerskapet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...