Gå til innhold

RASENDE!!! vil ha DIN mening (langt, men vær så snill å les)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For sikkerhets skyld bør du ha foreldreansvar alene. Og for all del ikke la far reise til hjemlandet med ungen! Fordi det antakelig blir det siste du ser til sønnen din... OG den norske stat tvinger deg i tillegg til å betale morsbidrag og utbetaler barnetrygd til barnefar (kidnapperen). Hurra.. Idioti på sitt beste.

 

I og med at det er en sønn du venter kan du jo risikere at han blir ekstra oppsatt på å ha noe med ungen å gjøre. Ekstra stas med gutter i mange kulturer...

 

Men jeg ville vurdert å flytte, holde meg langt unna, nekte han å stå som barnefar, så absolutt anmelde han til politiet etc. Hvis han ikke står som bf har han ingen rettigheter. Men han kan like fullt plage deg og barnet, så pass på.. Ta vare på alt skriftlig, sørg for å ha vitner tilstede, ta opp telefonsamtaler (hvis mulig) og skaff deg advokat hvis han blir vanskelig.

 

Det er sånne menn som han som forårsaker de triste mediesakene. Jeg er veldig glad for at du kom deg bort, så ikke du ender opp som siste nytt i media..

 

Er litt i stuss over at NAV presser slike tilfeller som deg til å oppgi bf. Det er jo ikke i barnets interesse, kun et økonomisk spørsmål. I dette tilfellet gir jeg med glede en skjerv av mine skattepenger til å betale farsbidraget! Ærlig talt, det er liv det dreier seg om. Visste de var regelryttere i NAV men det går da en grense...

 

Uansett, ikke gi deg, ikke gi opp, stå på og du vil vinne over eksen. Du er verdt minst 10 sånne som han, det skal du vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryt for all del all kontakt med denne mannen,og velg bort han som far til ditt kommende barn,oppgi far som ukjent,denne mannen er ikke god,og vil ikke være en god omsorgsperson for ett barn...jeg blir helt skremt av det du sier.

 

HÅPER FOR GUDS SKYLD AT DU ALDRI SNAKKER ME MANNEN IGJEN...

 

du kan anmelde han for vold og trusler mot deg selv.

 

og lurer han på barnet i magen,skujl magen så godt du kan,si du har mistet det,og at du har blitt gravid på nytt med far ukjent....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge rett i dette. Jeg kan forstå han på en måte at han ikke synes det var passende at søstern din gikk i hotpans når han var til stedet. synes det var fint at han sa i fra, fordi han ikke vil være "interessert"/tiltrukket" av henne på den måten. spiller ikke noen rolle Om det er søsteren din eller en annen jente, sålenge de kler seg sånn, for det kan få konsekvenser for mannen som er tilstedet ved at han f.eks blir opphisset..Det er ikke riktig å bli tiltrukket av familiemedl. men når man kler seg sånn så byr man jo opp til dansen fordi om det helt sikkert ikke var hensikten til søstern din..

 

Det er nemmelig det han mener når han sier at hun ikke burde gå sånn i hans nærvær, akkurat fordi faren for at han kan bli tiltrukket til henne på noen måte er til stedet..

 

De aller fleste jenter i dagens samfunn, kler seg opp i korte skjørt-kjoler shorts osv, ikke fordi at det nødvendigivs er så behagelig å ha på, men for å vise seg frem og få oppmerksomhet av det motsatte kjønn. Jenter ELSKER å bli lagt merke til og de liker når gutter stopper opp og stirrer dem opp under skjørtet! Det må være den eneste hensikt ved å kle seg på en sånn måte... Hvorfor skulle de ellers kle seg slik?

 

(sikter ikke til søsteren din nå med tanke på historien om henne, men tenker mer på andre jenter generelt)

 

Det at x'en din klikket sånn som han gjorde er bare helt utrolig skummelt! Bra at det gikk så bra som det gjorde, det kunne jo gått riktig ille for seg da han kunne skadet barnet og deg! Det er mangel på impuls,respekt og kontroll. Da var det best å bare forlate!

 

Men sant som du sier, at når HAN er i DITT hjemland, så må han også tilpasse seg vår kultur og våre normer og regler og leve opp til hvordan et norsk samfunn fungerer... Muslimer og andre utlendinger, er veldig sterke i troen sin, og har veldig sterke meninger om alt. Det kan være skummelt å tilbringe livet sitt med en som er så forskjellig fra deg selv, hvis du/han ikke kan tilpasse dere hverandre og finne en balanse hvor ting fungerer mellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det hun hadde på seg da var en shorts - da er jo han mannen heslig, siden han føler han ikke kan styre sine lyster når en jentunge går i shorts rundt han. Han er jo familie, ikke engang da kan jentene i familien gå i shorts? Mai gådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at de fleste særkullsbarn i dag som regel får mer enn såkalte fellesbarn? Mine stebarn får ikke bare dobbelt opp, men "frippelt" opp , som jeg kaller det, da de får gaver fra dobbelt så mange mennesker på begge sider ettersom min familie og deres familie også gjerne gir en liten gave. Dessuten hadde de nok fått en mindre gave om foreldrene var sammen, men nå er det nesten som om man skal prøve å overgå hverandre dessverre, så det er jo nesten litt kvalmt. De får også dobbelt så mange turer som mitt barn kommer til å få, så dårlig samvittighet kommer jeg aldri til å ha for å hverken kjøpe noe til mitt barn eller ta det med på ferie alene med mannen min. Jeg er faktisk mer redd for at vårt felles barn om en 5-6 år skal bli sjalu og lei seg over det berget av gaver søsknene deres får.

 

Ja, det er trist å være "skilsmissebarn (er det selv, og jeg hadde det ikke veldig godt) men sånn matriellt sett så lider de færreste skilsmissebarna i dag av mangel på hverken ferieturer eller klær, leker osvosv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bare en ting: MUSLIM. Det burdet holde.....!

 

Aldri om jeg hadde rotet meg borti en. De er alltid hyggelig, omtenksomme osv. osv. Men alle som har sett "Ikke uten min datter", vet hvor fort de snur på flisa så fort de kommer til "hjemlandet". Jalla er og blir jalla! Ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.49

Skjerp deg... Det finnes flere snille utlendinger og.

 

"Drittsekker" kommer i alle farger og fasonger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei kollega som aldri klarte å bryte med en lignende mann, han smeltet henne hver gang og de har vært gift i 20 år. Det har ikke blitt bedre men hun har lært seg å leve med det, blitt en vane. Likevel ser jeg ei som styres og er ydmyk overfor mannen og som har levd med trusler og vold overfor seg selv og barna.

 

Slik gikk nå dagene:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO MIXE RASENE, hva er det du sier, blir provosert av det. Mixe rasene, dette er en enkelt sak, ikke blande alle utlendinger inn i denne diskusjonen, det blir for dumt.

 

Jeg venter barn med en Afrikaner, han er kristen ja så religionen er den samme, men kultur er noe annet. Noen er bare flinkere til å integreres enn andre, så kom ikke her å prøv deg med den MIX påstanden din.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLUTT NÅ, KOMME MED DEN FILMEN IKKE UTEN MIN DATTER OG AT MUSLIMER ER SÅ GALE. Det handler om å gi og ta, det handler om respekt for hverandre og hvis partnere ikke kan gi hverandre respekt begge veier blir det en vanskelig sti å gå sammen på.

 

Vi Norske kan vel heller ikke forvente oss å ikke gi den andre eller ikke møte den andre på halvveien , her kommer kommunikasjonen inn i bildet og den må være tilstede fra begynnelsen uansett hvilket land partneren kommer fra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL 11:49

Jeg tar ikke slike som deg seriøst, jeg velger dere bort, ser på slike som deg som litt dumme, litt lite begavet, hvordan kan jeg si noe sånt, jo på måten du uttrykker deg om andre mennesker på. Du er rett og slett useriøs med dårlig språk og fullt av frykt og fordommer for andre

 

Jeg synes også synd på barna til sånne som deg, for med slike holdninger til mennesker rundt deg, kan du umulig gi barna dine et godt grunnlag for folkeskikk og kommunikasjon.

 

Forstår godt at du uttrykker deg anonymt for du burde skamme deg rett og slett:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne var gift med en muslim, og ble skilt ved dom i 2003. Hun var den gangen 30 år. I ettertid har vi vært i 3 rettsaker pga denne mannen. Han truet henne, meg og min datter (den gang 2 år) på livet, både på sms og på nettet og når vi var så uheldige å møte på han når vi tørte å gå ut. (vi bor på et lite sted)

I dag er han kastet ut av landet etter endt soning, uten mulighet for å komme tilbake. (han hadde mange saker på seg, ikke bare det med oss)

Jeg vil ikke skremme deg, men vær på vakt. Desverre skjer det ofte at det blir kulturkollisjon. Synd, men sant.

Jeg ønsker deg masse lykke til og håper virkelig det går bra med deg.

 

Jeg har ikke lest hele tråden, bare hovedinnlegget ditt, og svarer ut fra det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, la meg gjette:

 

1) Dine reiseerfaringer begrenser seg til årlige turer til det store, spennende landet "Syden".

2) Du greier såvidt å knote litt på fremmedspråket engelsk, takket være utstrakt TV-titting.

3) De mest eksotiske innslagene i omgangskretsen din representeres av et par partysvensker.

 

Det eneste som forstyrrer karikaturbildet du vekker i meg er den upåklagelige rettskrivningen... mystisk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe flere her inne som mener det samme som meg !Godt og se ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal møtes på halvveien nytter det ikke å gå amok, brøle, henvise til at man kommer herfra eller derfra, true med å slå ungen vanskapt, kalle slektninger for hore etc etc. Hvis noen tror de "møter meg på halvveien" med denne omgangsformen kommer de åpenbart fra en sekt eller stat der man spiser nære slektninger til frokost hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du skriver dette innlegget virker det som du mener at din eks skal ha det samme verdigrunnlaget som du har og begrunner det med at han har samme liberale holdning som deg i forhold til sex, alkohol og andre rusmidler, noe som selvfølgelig ikke er tilfelle siden dere har forskjellige foreldre, forskjellig religion, og jeg antar at dere har hatt forskjellig oppvekst miljø.

Det betyr ikke at du trenger å akseptere hans oppførsel eller at han har rett til å oppføre seg slik. Hvordan din søster går kledd er opp til henne og bare henne, hvis han føler det ukomfertabelt at hun går kledd slik rundt ham, så kan hun jo kanskje respektere det når hun er i hans hjem, men da må han selv ta det opp med henne.

At han truer og oppfører seg aggresivt som følge av hva din søster har på seg et et varsko uansett religion og etnisitet, hva vil han da gjør den dagen han føler at du går rundt litt lettkledd? At han i tillegg snakker om din søster til venner og bekjente vitner om at han er litt for opptatt av din søster i forhold til hva som er normalt, og behovet for å trekke henne ned kan rett og slett bunne ut i at han har tanker om henne som han føler er uanstending, uakseptable, fristende e.l. Det er da enklere å legge skylden på den som får han til å føle det slik, "hun oppfører seg slik for å få min oppmerksomhet", enn å ta seg sammen selv. Det blir for enkelt, og dette er helt tydelig hans problem, ikke ditt og ikke din søsters.

At han forsvarer dette med sitt hjemlands kultur og religion og

gud vet hva, er igrunn bare en mangel på gode argumenter for å trekke andre ned og gi seg selv følelsen av at hans følelser er riktig. En nordmann ville brukt andre argumenter, men kunne også oppført seg slik.

 

Det er fordi problemet ligger i at denne mannen tror han kan begrense og kontrollere sine omgivelser ut i fra hva han synes er akseptabelt og er komfertabel med, at han i tillegg forsøker å få deg til å utøve denne kontrollen, er nok et forsøk på å kontrollere og vitner til en vis grad om at han vet at dette ikke er stuerent og er for feig til å vise sitt standpunkt og usikkerhet, han pålegger derfor deg å fikse det for ham.

 

Et slik behov for å kontrollere sine omgivelser er veldig uheldig og kan kan bli skummelt når det blandes med aggresivitet og mangel på empati, at han allerede har lagt hånd på deg ved å dytte deg og true både deg og deres ufødte barn, er en bekreftelse på at dette er en person du burde holde deg lagt unna, uansett religon og etnisitet.

Jeg hadde anmeldt ham for trusler og vold, rett og slett fordi dette er en mann du må forholde deg til så lenge dere har felles barn, ergo resten av livet. Verdier blir mye viktigere når et barn kommer til verden og det er da du vil merke de store forskjellene på deres verdigrunnlag og da vil de store konfliktene komme til overflaten. Hvis dette er måten din eks håndterer konflikter (vold og trusler), så ville jeg forsikret meg om at jeg allerede i forkant har opplyst (anmeldt) om hans oppførsel så stiller du litt sterkere når du skal forholde deg til ham, og hans forhold til deres felles barn. Det høres kanskje drastisk ut, men det er vil nok ikke føles drastisk hvis du en dag befinner deg i en situasjon hvor han kontrollerer hele din hverdag, med deres felles barns ve og vel som pressmiddel.

Vi finner gjerne ubevist unnskyldninger for de vi er glad i ved å tillegg uønsket oppførsel en begrunnelse. Du og andre her unnskylder hans oppførsel med hans religion og etnisitet, det er ingen unnskyldning, vold og trusler er aldri ok og kan aldri aksepteres. At hans bakgrunn og oppvekst sier at dette er ok er ingen unnsyldning, det er ikke ok. Hadde du skrevet dette innlegget uten å ha nevnt hans etnisitet eller religion så hadde de fleste her inne karakterisert ham som en psykisk syk mann, som du burde holde deg unna. Jeg mener at dette er mere riktig og nekter å gi ham legitimitet for slik oppførsel ved å trekke ned en hel religion og et helt folk.

Jeg vil til slutt gi deg tommelen opp for å ha kastet ham ut og tydelig signalisert at du ikke aksepterer slik oppføsel! Det er alltid en modig og vanskelig avgjørelse å ta og enda verre i et svangerskap. Håper du har mot nok til å ta det videre også for vi har også en lov som ikke aksepterer slik oppførsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI! Innlegget over er det du burde lese om og om igjen. Innlegget er fritt for rasisme og religions kritikk, og tar tak i kjernen av problemet, BF er aggresiv og voldlig og du trenger en trygg og god måte å forholde deg til ham, noe du blir nødt til hvis han krever samvær med barnet.

Ta tak i dette i dag fremfor i morgen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med din lillesøster, religion, kultur eller hjemland å gjøre!

 

Jeg kommenterer ikke hans oppførsel, men jeg vil si dette; Du, eller noen andre, skal ALDRI føle seg truet av en nær og kjær. Og blir du redd eller lei deg, er den minste forventing at denne skal trøste deg, og være der for deg. Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet at du fortjener det.

 

Men det kanskje viktigste er at det kommende barnet fortjener å være trygg, og at barnet kjenner på seg at mamma er trygg?

 

Stå på. Du har en flott mamma og søster høres det ut som. De ønsker mest av alt å se deg lykkelig og trygg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren var blandt familie, selv om det ikke var hennes hus. Der skal man slippe å tenke på hva man har på seg.......... Jeg synes ikke lillesøsteren skal innblandes i hans reaksjon. Det er HELT uakseptabelt å true, eller bedrive fysisk og psykisk vold!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært gift med en muslim. Kan for det første si det at de er "ikkepraktiserende" er oppspinn og bullshit. Flesteparten VET at norske jenter er skeptiske til muslimske menn og bruker det som et triks for å fremstille seg som "så godt som nordmann/europeer" for å få deg. Var borti samme regla selv. Plutselig gikk han fra å drikke, spise og nyte alkohol i fastetiden til å følge denne fasten 100% og be flere ganger om dagen. Til og med gris spiste han da han traff meg kun for å få meg. Noe som også endret seg.

Det at han mener at DU skal si ifra at hun ikke kan gå slik er fordi sånn er det i den kulturen. Den eldste i søskenflokken (den eldste gutt) skal passe på og sette søsknene sine på plass. Bestekompisen til min eksmann hadde tillatelse fra sin far om å gi søstrene sine juling hvis han så dem gjøre noe som er upassende(røyke sigaretter, kysse gutt, drikke alkohol etc). Det at han har bodd i norge siden han var 6år hjelper ingen verdens ting når han har en familie som viderefører den IKKENORSKE tradisjonen og kulturen og det kvalme kvinnesynet.

Du har helt rett i at du ikke har noe med hva hun går med. Om hun vil tusle rundt i shorts i varmen så klart hun skal få lov til det. Du er norsk og i Norge pakker vi oss ikke inn i en haug med klær i sommervarmen, for å blidgjøre en mann med et kvinnesyn som er direkte skremmende.

Klart han må få uttrykke sin mening om at HAN synes at det var upassende...meninger har vi alle. Men å forvente at du skal gjøre noe med det kan han drite en lang marsj i.

Godt du har fått han ut av hus og hold det slik. Kan garantere det at han ikke vil bli noe bedre uansett! Hold deg og barnet ditt unna ham. IKKE la barnet ditt være med dette galskapet av et menneske. Skjerm barnet ditt for alt det er verdt..denne mannen oser det ondskap utav. TRO MEG...jeg vet hva jeg snakker om!!!

Lykke til frøken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse muslimske guttene snakker norske jenter etter munnen, for så å snu tvert og plutselig blir hjemland og religionen der det viktigste.

 

Det at han røyker og drikker nå og hevder at han ikke praktiserer at han er muslim er tøys, fordi hjemme hos hans foreldre sitter ikke han og røyker og drikker. Det er kun ute blandt venner.

 

Jeg ville anmeldt han for trusslene. Og jeg ville avsluttet forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingenting med hva din søster går med! Selvsagt kan han ha en mening og si den til deg, men thats it. Han er nærmest gal og ustabil! Godt du kom deg unna, og tøft du stod opp for din søster!

Det som sannsynligvis skjedde, var at HAN ble litt "tent" på din søster, og så prøver han å føre skammen og skylden HAN føler, over på henne, og deg... Dropp han!

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du tar til deg råd og hjelp! :) Det er så alt for mange her inne som ikke makter å ta tak i alvorlige problemer, og det kommer til syne som vold og drap mot partnere.

 

Ta vare på deg selv og barnet. Med de truslene han har fremsatt, har han ingen rett til kontakt med barnet, tror aldri han vil komme langt i en rettssak. Det som er viktig, er at du forteller familie og fagfoll hva som er sagt og skjedd, slik at det kan dokumenteres i ettertid. Du må sikre deg på alle mulige måter, for han ex'en høres ut som en sleiping som gjerne vil finne på å straffe deg eller "forsvare sin eller familiens ære" når du minst venter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...