Gå til innhold

Skal man selv dekke utgifter til barnehage av pengene man får i barnebidrag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurdrerer sterkt å flytte fra samboer. Det høres veldig enkelt ut, men det er det ikke, som mange av dere sikkert vet. Må sjekke litt ang hvordan økonomien blir i forhold til hvor mye man har å leie leilighet for.

Vi har to barn sammen, en på 1,5 og en på 5 år og begge går i barnehage. Har sett litt på kalkulatoren til Nav og regnet ut at barnefar skal betale ca 5000 mnd. Skal vi da dele på utgifter til barnehage, eller går det inn i de 5000?

Utgiftene til barnehage vil jo da ta over halvparten av barnebidraget.

 

Takker for svar, kommer nok til å være mye her:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja barnebidraget skal dekke alt Du har ikke krav på noe utenom for å dekke barnehage.. Men husk at du får svært nedsatt pris på barnehage da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i jobb eller student eller meldt som reell arbeidssøker, så har du jo rett på stønad til barnetilsyn(64% av barnepassutgiftene) hos NAV....... Dette kommer i tillegg til bidraget.

 

Ikke alle kommuner har reduserte barnehagepriser etter økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da dekker det barnehage, mat, klær, fritidsaktiviteter (senere), alt som skjer når barna er hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Bærum, vet du kanskje hvordan det er her? Hvor mye betaler man da for 2 barn i barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det ble hos oss skulle eksen egentlig betale 4600 kr/mnd i bidrag, men i og med at jeg fikk 2500 kr i stønad til barnetilsyn ble stønaden hans redusert med ca 1700 kr mnd. Altså endte jeg opp med stønaden på 2500 + bidrag på 2900 = 5400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.... Bidraget dekker alt som skjer når barna er hos deg.. Husk at du skal jo bidra selv også da.. Er ikke bare pappaen som skal betale vel? D får jo en del stønader som f.eks overgangsstønad, stønad til barnetilsyn og en ekstra barnetrygd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan jo være han også vil ha barna like mye som deg, og om dere ender opp med 50/50 deling får du jo ingenting...hverken av han eller nav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...