Gå til innhold

Hvordan lære og like en matvare?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt verken tomater eller paprika.

Men synes det ser så godt ut, å skulle ønske jeg likte det.

En gang spise jeg to halve rundstykker med gulost og paprika, tenkte hele tiden: "mm, dette var godt." i håp om og like paprika. (det var jo ikke godt.)

Noen som har klart og like en matvare som en tidligere ikke har likt?

Har så lyst på tomat og paprika! =p

Fortsetter under...

Likte ikke ruccola før, men etter et år på folkhøyskole hvor det ble servert ruccola i all salat så lærte jeg å like det hehe ;)

Prøver å lære å like sushi, men det får jeg ikke til. Må vel ikke være sånn at alle skal like alt?

Annonse

Mannen min likte ikke sushi tidligere. Men så fikk han smake den beste sushien som finnes, direkte fra fiskemarkedet i Japan. Og vips, så likte han sushi. Alltid viktig å kjøpe den aller beste kvaliteten når man vil begynne med noe nytt.

begynn med varianter som ikke smaker så mye. Sånn lærte jeg meg å spise paprika.n(tror gul paprika er den mildeste) Spis litt om gangen, og spis den med annen mat som smaker mer.

Når det gjelder tomater er det mange som rett og slett ikke liker konsistensen, og det er jo litt værre. Sørg for at tomatene er modne, men ikke overmodne og ikke dvasne. Tomatene skal være rødest og hardest mulig (den vanlige typen altså) Jeg elsker tomater, men spiser ikke hva som helst, er veldig nøye på hvordan de ser ut.

Kjøp perletomater, plommetomater eller smakstomater som er søte, kanskje du liker de bedre?

men gjør det egentlig noe at du ikke liker det da?

Skal prøve denne såkalte penispaprikaen også!:)

Neida, det gjør jo egentlig ingenting at jeg ikke liker det. Men har bare alltid villet like det, fordi det ser så godt ut. Jeg får liksom vann i munnen når jeg ser noen spiser det. =p

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...