junigutt 78=) Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Sliter så med å få Linus til å sove på dagtid. De fem første ukene sov ha mye på dagen. Han sovner som regel ganske greit når jeg legger han, men våner nesten alltid etter kort stund, ofte pga magevondt. Vanskelig å få han til å sovne igjen. Noen dager sover han bare 1 1/2 - 2 timer tilsammen. Er vi ute og triller blir det mer. Han er heldigvis veldig grei å legge til natten. Legges kl 20.00, sovner som regel med en gang. Sover 12-13 timer med 2 amminger. Jeg sliter med å sovne etter amming på natt, så blir lite søvn på meg. I tillegg så våkner storebror tidlig. Burde tatt igjen litt søvn på dagtid, men ikke så lett når Linus sover så lite. Flere som har små som sover lite på dagen???
mariabee Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Mini her sover 45*2 min for dag.. Det er jammen det lite, og kunne sårt ønske at hun ville sove litt lenger. Men har prøvd alt, trilletur, sove i sengen, osv... Det eneste som kan hjelpe er å legge meg sammen det henne i dobbeltsengen, da kan hun sove nesten to timer. Men har ikke mulighet til å sove hver dag jeg da..
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Ja, hører om mange som sover lite på dagtid. Men det går vel litt i perioder for de fleste. Her sov mini 3 timer i strekk midt på dagen fr 1-2,5 mnd, men etter det har sovemønsteret forandret seg flere ganger. Før sov han 7-8 timer pr natt, men nå er han oppe i 11-12. Og sover ca 2,5 timer på dagtid, fordelt på 3-4 kortere økter. For meg høres det ut som at det er du som sliter med søvnen - ikke babyen. På meg virker amming ofte søvndyssende. Hvor ammer du? Kan lønne seg å amme i senga, ffor å lettere sovne på igjen.
førstegang...1 Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Nå har jenta mi blitt 10 måneder og sover bra på dagen og natta. Meeeeeeeeeen, det var mange måneder når hun var mindre at hun sov kjempe lite eller ingen ting på dagen. Hunsker ett par dager at hun virkelig ikke ville sove noen ting på en hel dag. Kan jo ikke være sunt for en så liten beby, men prøvde alt uten hell. Og da snakker jeg både trilletur og biltur, men fikk henne ikke til å sove. Og sovna hun kunne hun våkne etter 10 min. Husker jeg ble ganske så frustrert. Alt jeg kan si er at det blir nok perioder der hun sover mer igjen
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 lillegull sov kun max 30 min dupper da han var mindre, å da mener eg max å i tillegg ville han ikke roe seg for kveld før 23-01 og våknet 3 ganger for mat så måtte jeg opp med elste kl 06 ... men tok litt og litt og er nå leggetid kl 19, og sover hele natta til kl 06-07 og sover igjen kl 09-11 ca og igjen fra 13/14- 15 ca så for oss gikk det over, men tungt når det var slik,håpe det går over for dere også .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå