Gå til innhold

Orker jeg en til..uventet gravid med nummer 5...

emili78

Anbefalte innlegg

Jupp, da er jeg gravid igjen... har spiral men den holdt ikke mål.. Føler jeg må velge mellom pest eller kolera her... Eier ikke ork eller lyst på en nummer 5, det gjør heller ikke mannen! Men abort er helt fjernt også. Hvordan skal jeg finne motivasjon når jeg allerede er sliten og litt lei lissom? Elsker ungene mine og kommer til å elske denne også men føler at livet har stått stille leeenge, nå de siste 6 mnd har jeg begynt å leve igjen det er så deilig:-) Veit ikke hvordan jeg skal tenke akkurat nå.. Noen der ute som har erfart begge deler i forhold til valg? Trenger noen kloke ord nå!

Fortsetter under...

Hei.

Har aldri tatt abort selv, venter nå nr 6 og det er ikke så slitsomt med en extra når man har så mange fra før av :) Nå vet ikke jeg alderen på dine , men vi har barn født i 93,95,97,06 og 08 det er jo slitsomt til tider, men utrolig mye glede å da :) Dette er nok ikke mye til hjelp for deg, men lykke til :) Vår nr 6 kommer 051111 og vi gleder oss. Har 5 jenter fra før, men det spiller ingen rolla hva som kommer denne gangen.

Gratulerer :-) Vi fikk samme sjokk med den jeg venter nå. Ble skikkelig dårlig av svangerskapsforgiftning sist. Slet fra uke 25 og lillemor er født i uke 35. Så anbefalingene fra legene var klar. Ikke flere nå! Har 6 fra før.... 5 med min første mann og en med min nåværende mann.

Da testen lyste positivt fikk jeg litt panikk og min første tanke var at jeg måtte ta abort for dette tør jeg ikke! Men..... jeg greier ikke... For meg er det et lite liv og bare tanken på å ta det bort.... Vi har bestemt oss for å fullføre (med hjertet i halsen), men jeg har ikke fortalt noen at jeg er gravid ennå. Vet jo reaksjonene liksom....

Hos oss har jeg kun en eggleder, gubben har elendig kvalitet og skal i teorien ikke greie dette på egen hånd.... Jeg tåler ikke hormoner, så jeg bruker persona computer. Fungerer kjempebra - helt til apoteket ikke greide å skaffe testpinner en måned. Jeg har alltid hatt eggløsning mellom dag 12 og 15, så vi var avholds fra dag 9-20.... så når denne babyen ble til må gudene vite.

Så her gleder/gruver vi oss til selve svangerskapet - men gleder oss på baby :-)

Annonse

Gratulerer så mye til dere, skjønner det er betenksomhet og redsel som kan prege litt av svangerskapet.. Uansett så blir det jo spennende å følge hverandre litt her inne. Den dagen vi sitter med nurket i armene er i hvertfall sikkert jeg helt sikker på at valget mitt/vårt var det rette !

Når har du termin?

Jeg har termin 3 februar :-) Måtte le da naboen kom og fortalte at hun var gravid etter 1 1/2 års prøving - og har termin 2 februar ;-)

Vi holder det fortsatt for oss selv. Tenker at hvis jeg kommer til legen etter uke 12, slipper jeg forhåpentligvis å få "gode råd". Jeg tar det som det kommer :-)

Vi gleder oss som bare det. Kjenner godt på formen at jeg har fått leieboer :-)

Var forresten ikke klar over at sædcellene kunne leve såååå lenge. Har lest at de lever max 72 timer jeg.... og at egget er klar til befruktning i 24 timer... He, he... men det som er ment to be, blir til uansett :-)

Når har du termin emili78?

Takk for det mamma til 5 :-) Jeg har forresten 5 jenter og en gutt fra før. Gutten er eldst - noe han er veldig glad for :-)

Mine er født i 96, 98, 2001, 2003, 2004 og 2010. 13 mnd mellom nr 1 og 2 og 14 mnd mellom 4 og 5, så jeg har prøvd dette med to tette før. Travelt, men koselig. Og ungene er såå knyttet til hverandre.

Men det blir spennende å høre hva de sier når de får vite at nr 7 er på tur.. Baby er alltid koselig, så vi gleder oss :-)

Jeg er født i 1974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...