NiT&miniputt Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Min første og første sykdom.. Symptom: Feber i tre dager, slapp, vil ikke ha melk på flaske, rødt utslett som endrer raskt karakter. Var til legen i går, ingen utslag på crp, ny turnuslege som antok at utslettet kunne være matallergi og ellers et virus i kroppen. I dag feberfri, men mye utslett. Etter andre luren i vogn ute så kom utslettet tilbake nå på hele hodet. Rødt og kløende. Rødheten trakk seg litt tilbake, bruker kluter el. til å klø seg i ansiktet. På kvelden før leggetid ble han klam, men ikke varm og gråt mye. På stellebordet så vi store røde flekker med noe ru hud på magen som ikke var der tidligere i dag. Sover nå, men sutrer mye. Byttet ut ullpysjen (sov bare i den, når han hadde feber, var tørr og fin) med en bomulls body og en semi tynn sovepose, pga av at jeg har lest at ull ikke skal være så bra når en har eksem.. Sånn, just in case. Han var varm og klam på overkroppen, men kald på ben og armer, tok på pledd og han ble varm, litt for varm, tok av pleddet og la på helseteppet. Skal sjekke senere.. Men, blir litt stresset, og håper noen der ute med erfaring kan gi meg råd...
bella&skatt Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Ser det er et par dager siden dette her så håper det har gitt seg og at lillegutten har blitt bedre!
NiT&miniputt Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2011 Hei! Tusen takk for det:) Jeg stresset mye frem og tilbake med den temperaturen, det er ikke så lett når de ikke kan si ifra selv! Ble litt frem og tilbake med pledd i løpet av natten og mye usikkerhet! Dro til legen dagen etter og fikk beskjed om at det mest sannsynlig var en av barnesykdommene, med kraftig utbrudd. Feberen gikk over, men utslette er massivt. Takk for allergimedisiner til den lille. Klør jo som bare det stakkars!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå