mariabee Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Og sånn har vi det gående hele kvelden. Noen ganger er det en rap vi får opp, andre ganger er det vill gråt, andre ganger bare klagesang!! Helt plutselig har dette begynt, og gjennom hele natten er det småklaging.. tenner?
ElskerLilleGulletMitt Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 fult mulig det er no tenner på gang nå jenta mi holder på med sin 5tann nå og vi Har det gående hele kvelden og store deler av natten. Prøv å smør på sånn ting du får på apoteket. Husker ikke hva det heter i farta, men det hjelpes litt. Ellers lar vi jenta vår kose seg med en bitering som har ligget i kjøleskapet hele dagen en stund etter hun har lagt seg. Hu har blitt roligere etter hun fikk kose seg med den en stund:)
vivvi_90 Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Da er vi flere.. Har det omtrent sånn vi også!! Begynte for 1 1/2 mnd. da han var 3 1/2 mnd. og ser ikke ut som det skal endre seg med det første. Han blir 5mndr. i måren. Han våkner alt i fra 1 til 4 ganger før vi legger oss for kvelden, og i fra 3-6 ganger i løpet av natta!! Samme som du beskriver med at noen ganger våkner han i vill gråt, og andre ganger er det bare klaging. Noen ganger er det nok å bysse han i søvn igjen, mens de fleste ganger må jeg amme han i søvn. Lurer fælt på om det kan være tenner jeg også, men begynner å tvile litt nå siden det har vart så lenge uten noen tegn til tennene! Men det hjalp ikke da vi begynte med grøt heller for 3 uker siden, så ikke vet jeg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Velkommen inn i klubben- sånn var storesøster her i huset også som baby, og jaggu ser det ikke ut til at lillesøster følger etter i samme spor dessverre :/ Vi slet med denne halvtimes-oppvåkningen etter leggetid helt til eldstejenta ble drøye 1,5 år gammel vi, det var PES det!! Heldigvis fikk jeg som regel lurt henne videre i søvn, men jeg måtte sitte på "vakt" hele kvelden, og inn X antall ganger for å få henne til å sove videre. Var jeg for sent ute, våknet hun totalt, og da kunne vi ha det gående et par timers tid før hun eeendelig sovnet igjen... Sliiitsomt altså, så du har min fulle sympati!! Får håpe at det bare er tenner eller noe annet forbigående i ditt tilfelle, for jeg unner ingen alt det styret vi måtte gjennom med vår eldste på kvelds/ nattestid!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 vivvi_90: Mange babyer vil trøble litt i overgangen mellom dyp søvn og lett søvn, som gjerne inntreffer ca 30-40 min etter innsovning og flere ganger etter det, særlig de første 3-4 timene av natta. Da kan de gjerne gråte vilt, fekte og veive, fordi de gjerne "skvetter" litt av denne brå oppvåkningen. Så de gjør det ikke bevisst som sådan, og jeg fant dermed ingen kur for dette med min eldste dessverre- det var rett og slett noe hun bare måtte vokse av seg med alderen tror jeg...
mariabee Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2011 Olalala.... krysser virkelig fingrene for at dette ikke er vedvarende til 1.5år!!! Da skal d jammen d bli morsomme kvelder altså... Tror jeg var oppe flere ganger i timen i natt og puttet smokk, ga vann osv.. SÅÅÅÅ festli!! Eneste trøsten er at det var go trim Søvnen på dagtid er heller ikke noe særlig, sover 2*45min, kanskje en ekstra halvtime innimellom under tvang. Så håper det går seg til snart, nå er det rett å slett begynt å bli slitsomt her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå