Gå til innhold

Dere med mange barn..Er dere "husmødre" eller yrkesaktiv?

buzzybie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har 8 barn her og nr 9 er på vei...=O)

vi har alltid villet ha mange barn så så er det med den saken...alle er planlagt og vi stortrives og kozser oss med å vær mange. vi jobber begge to,men som skift arbeidere,eller turnus,,,det er jo til tider noe negativt,men vi har gjort det i snart 10 år,så alle er vandt med det. jeg er hjelpepleier og jobber,dag,kveld,helger og til tider natt,mannen er bussjåfør og jobber dag skift delt skift kveld,natt og helger,bussen går alltid!!!!!!!!! hehe

så det flere dager i uka jeg jobber feks dagvakt,og når jeg kommer hjem går manne på jobb,han hat kvelds skift då.og slik er det og om jeg jobber kveld,så jobber han dag,fordelen her er att alltid er det noen hjemme,både for de små under skole alder,og de som kommer hjem fra skole,har 3 som er under skole alder og 5 på skolen.fordelen er og att vi slipper barnehage og sfo...mange tusen å spare der ja.har aldri hatt noen av delene.det er jo negativt att som foreldre får vi ikke alle kvelder i lag,men det går fint,har ofte både 3og 4 kvelder i lag i løpet av en 7-dagers uke,stort sett er man ferdig på jobb innen kl 22 og det er no noen timer igjen før legging da....og de helger vi ikke jobber er hele familien ut på tur eller vi gjør noe sammen alle,drar en eller annen plass.griller,bader,kino...fjell tur...osv osv osv så har hørt menge misunner oss en slik løsning,slipper stress om morgen opp og barnehage,jobb...pes pes...nei den som er hjemme får barna på skolen og tutler så med de tre andre, gjør husarbeid og lager middag og rydder m.m så når neste kommer er alt klappet og klart,når jeg kommer fra kveldsvakt er huset skinnende,klær oppvask rydding,alt er tatt,barna badet og lagt innen kl 8 osv.har lært godt opp mannen hahahah.nei han er flink...dette fungerer kjæmpefint for oss,alt med organisering og greier å greier funker helt fint,vi har rutiner på stort sett alt så det følger alle og da funker alt fint.så mange barn er ingen problem verken for jobb eller att noen er hjemme.vi kan begge deler til en rimelig peng.men om du er hjemme og ønsker flere barn og dere kan klare det økonomisk så er det bare å peise på

vi bor på ett tettsted,er noen tusen innbyggere her.bor uten for Bergen 30 min.

Venter nr 7.... ikke planlagt, men like velkommen :-) Jeg er sykepleier på sykehus og jobber 100% rundturnus. Dvs at jeg jobber dag, aften, natt og helg. Det fungerer godt når ungene har skole og etterhvert barnehage. Min mann er mye ute og reiser og er hjemme ca kun hver 3 uke. Både jeg og ungene blir selvstendige av det og fikser at fra dekkskifte på bil til klipping av plen ;-)

Jeg bor 25km fra arbeidsplassen min. Vi bor landlig til og i vår kommune er det ca 3500 innbyggere. Her i sentrum er det vel ca 1200. Vi synes det er en nydelig plass og herlige oppvekstvilkår for ungene :-)

Bare gå for nr 4 du :-) Jeg syntes ikke det var store forskjellen fra 3 til 4 barn - bortsett fra at vi måtte ha større bil. De 5 første er født på 7,5år. Ingen tvillinger.... Jeg tok utdanning mellom nr 2 og 3. Det er 6 år mellom nest minste og foreløbig minste. (ble gift på nytt) Så blir det 16mnd mellom den minste og den som kommer i februar :-) Men da er det slutt her i gården. Gubben har bestilt seg time til sterilisering.

Lykke til med nr 4 :-)

Yrkesaktiv med rundt 60 timers uke. Snart 4 barn :), tre på 6,4 og 2år nå. Jeg jobber fast 8,5 timer alle hverdager, i tillegg kommer ofte kveld, natt, helg og helligdager. Mannen jobber vanlig timeantall alle hverdager med flexitid og mulighet for hjemmearbeid, driver i tillegg efterutdanning.

Jeg har en mann som nok tar hoveddelen av barnepass i familien, samt alt av husvask, arbeid relatert til it, telecom, bil. Når jeg er hjemme deler vi på stell, lek og legging, og jeg har hovedansvar for all rydding, økonomi inlk. bank og forsikring, barnerelaterte innkjøp og oppussing.

Vi er bosatt ca 4 mil utenfor Oslo sentrum, et valg tatt primært da jeg ikke ønsker å ha barn i storbyen med alt av stress og dårlige boforhold det medfører. Her har vi hus med 5 soverom og 3 bad for prisen av en 3-roms i Oslo. Vi har da også plass og råd til aupair, hvilket vi tok inn da denne graviditeten ble planlagt, og hun glatter over alle de små tidshull i hverdagen på en fabelaktig måte, bla følger hun de minste til barnehage om morgenen slik at vi bare kan dra hjemmefra til jobb når vi må/ønsker.

Her er det mannen som har lobbet hardt for å få både nr 3 og 4, og kanskje derfor er hans innsats i hjemmet også solid.

Annonse

vi venter nr 4 på 4 år... selv jobbet jeg i bhg da vi ventet nr 1. Var i permisjon og nr 2 kom da permisjonen akkurat var over og jeg var da i ny permisjon. Jeg kom så på jobb igjen etter nr to i mars 09 og jobbet frem til aug 09, da var jeg blitt gravid med nr 3 i andre mnd. ble sykemeldt da pga bekkenløsning. Før permisjonen med nr 3 var over var jeg gravid med nr 4 og ble da sykemeldt med det samme pga jeg skal ha mitt 4 KS og har diabetes. Risikosvangerskap.

men alt av planlegging og orginasering av hverdagen går supert. Har barna bare 2 dager i bhg. Synes det er koselig å ha de hjemme, de skal tidsnok ut til bestemte tider på skole og jobb senere i livet så synes det er greit at de slipper det nå.

Jeg tar alt av rydding, vasking av klær, bretting av klær og laging av middag. Faren til barna tar oppvask etter middag, hjelper til med bretting av klær og vasking av hus/gulv når det trengs. Han er super flink. Legging av barna gjør vi alltid sammen og vi tar barna ofte en og en med på handling, matlaging eller klipping av gress eller andre småting. De synes det er supert med alenetid og vi setter også stor pris på de stundene. I tillegg elsker barna å leke med hverandre. De har så mye glede av hverandre....

Ellers synes jeg det er så sååårt når fol prater om vi burde vurdere sterelisering, stakkar barn som ikke kommer til å få nok oppmerksomhet, at vi orker osvosv

Er rart med dette: om vi som venter nr 4 eller fler, om vi er så modig at vi sier vi er sliten eller trøtt, da får vi fort i retur, men det har dere jo valgt selv å få så mangen barn. men de som har 1 eller 2 sier de er sliten, ja da får de full forståelse..... hmmmmm blir litt oppgitt vi.

Ellers flyttet vi fra bergen til hemsedal da vi ventet nr 3. Her fikk vi stort hus men stoooor hage, dobbel garasje og utleiedel for samme prisen som en liten leilighet uten vaskerom, heis og terasse/uteplass...

lykke til med nr 4. kommer til å bli suuuuuperkoselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...