Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er kanskje mye å be om, men jeg trenger virkelig hjelp! Ser det er ganske stille her inne, men dette er nok mitt siste håp.

Sønnen min ble døpt 26. desember 2010. Rundt 1. januar forsvant dåpslua i forbindelse med at vi skulle dra hjem fra juleferien og tilbake til Oslo. Den ble sist sett minutter før vi reiste, og mener at den ble med i bilen. Luen er et over 100 år gammelt arvestykke fra min side av familien, så den har ganske høy affeksjonsverdi. Vi har lett over alt. Virkelig over alt.

Håper noen kan hjelpe meg å finne den, eller ihvertfall si noe så vi finner ut hva som har skjedd med den. Føler det nesten er helt utrolig at den ble borte.

Det er ikke mye som skal til for at jeg skal komme på hvor den har blitt av. Jeg er evig takknemmelig til den som gir meg sin hjelp.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei -Ch

Nå er ikke dette å finne gjenstander min beste egenskap, men jeg hadde ikke lest annet en overskriften din før jeg fikk inn noe.

Da jeg leste innlegget ditt skjønte jeg at jeg kan være på rett spor. For jeg fikk opp jul og julepynt da jeg leste overskriften, og det er jo litt uvanlig i en dåpsforbindelse ;)

Jeg ser brune pappesker, som står lagret. Det er godt mulig det er julepynt i disse eskene, for julepynt var første ordet som dukket opp da jeg leste overskriften din. Mellom esken ligger denne luen. Om den har en plastpose rundt seg, eller om det bare er noe annet plast (gjenomsiktig) som har fallt på den er jeg usikker på. Jeg tror det kan være på et loft, for jeg ser bærebjelker, og at det er lavt under taket. Ser ut til at luen/plasten har hengt seg fast i noe tape på en av eskene.

Huset er en hvit enebolig, trolig bygget på sent 70 tall kanskje. Det ser ut til at det bor en mann og en dame i huset, men er bare mannen i slekt med deg? Usikker der. Jeg bare skriver det jeg får inn og "ser".

Håper dette kan være til hjelp for deg. En litt fargerik lue? Huset har et malt dørskilt i porselen, men jeg ser desverre ikke hva som står. Jeg tror ikke eierene av eskene er klar over at luen ligger der, og det var ikke meningen at den skulle "følge med".

Om dette sier deg noe, og du tror jeg kan være på et spor, så ta kontakt igjen! Krysser fingrene.

• 3 uker senere...

Hei hei!

Tusen, tusen takk for svar!

Vi har enda ikke lett mer etter dåpsluen, siden vi bor 4 timer fra der vi tror den kan være etter vi fikk svaret ditt.

Jeg tror virkelig du er på riktig spor her ;) Dåpsluen lå i en blank, gjennomsiktig brødpose.

Har tolket det du skrev om og om igjen, men finner ikke ut hvilket hus dette kan være. Minnet litt om huset til svigerforeldrene mine. Huset ble pusset opp og fikk nytt ingangsparti på 70-tallet. De har julepynten i brune esker i andre etasje, muligens litt lavt under taket. Det var også i det huset dåpslua ble sist sett. Men huset er malt sort.

Luen er ikke fargerik, den er helt hvit, men mye detaljer. Dåpskjolen er etter min bestefar, som døde i fjor, og det er min bestemor som nå har kjolen. Dåpsluen betyr mye for henne.

Men altså veldig sannsynlig at luen har blitt pakket sammen med julepynten! Har lett i kjellerboden her i Oslo, men her er den ikke. Venter på svar fra svigermor som skal lete på loftet der.

Jeg er født 9/7-1990, og kommer fra Gudbrandsdalen. Sønnen min heter Leon, og er født 9/10-2010.

Håper noe av dette kan hjelpe deg til å hjelpe meg :)

Mvh

-Ch

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...