L&L Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Når er det fare for overstimulering? merker man dette etter egga er tatt ut? Vet jeg har en eggpose som er langt forran de andre og legen sa på onsdagens UL at da droppet vi den, forsatte med sprøyter og håpet de små eggposene kom de neste dagene. Dosen min nå ( 300 menopur) er dobbelt så stor som det jeg begynte med de 10 første dagene og etter 16 dager begynner jeg få litt bivirkninger :-(
solsim Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg ble overstimulert ved forje forsøk og merket det selv først etter uttak. Men det var ventet at jeg ble det. Når du er til ul kontroll, så tar du vel blodprøver samme dag. De måler østradiol verdiene, som kan si noe om sjansene for overstimulering. Dette skal legene på klinikken holde kontroll på og gi deg noen svar på underveis. Jeg var inne på riksen 8 dager på rad for å prøve å få ned verdiene før jeg var til uttak. Samme dag som uttak så fikk jeg enorme magesmerter når jeg kom hjem og litt smerter i dagene etter. Jeg fikk beskjed om å drikke max 1,5 liter væske og ikke spise salt mat.
Måne66 *gravid* Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Mener å ha lest/hørt at overstimulering først opptrer etter eggløsningssprøyta og at det er derfor de av og til sjekker østradiolverdien rett før den settes, spesielt hvis det er mange follikler (mer enn kanskje 20). Jeg har ikke selv blitt overstimulert men hatt magesmerter som skyldes at eggstokkene "rasler" og vrir seg litt. Smertene skal være sammenlignbare med overstimulering bare at de varer under 1 time og så forsvinner de. De kom ganske akkutt nederst i magen og jeg kan love deg at du ikke forveksler det med mensmurringer eller noe slikt! Dersom det varer 1 time eller blir uutholdelig skal man kontakte sykehus eller reise dit. Det er hvertfall beskjeden jeg fikk av min klinikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå