Anonym bruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Del Skrevet 9. juni 2011 Ja, her er vårt dilemma...... Vi bor et sted hvor skolene har generelt et dårlig rykte- dårlige resultater på nasjonale prøver, mye mobbeproblematikk som visstnok ikke blir tatt tak i, etc. Gutten vår har mange venner i nabolaget, og vi trives helt greit, men jeg er skeptisk til å bo her ved skolestart. Men nå har vi funnet virkelig drømmeplassen hvor vi ønsker å slå oss ned..... 15 minutter fra der vi bor er et tettsted som er kjent for gode skoler, det er masse fine plasser å bo nær sjøen, og kommunen er generelt mer " ressurssterk" enn der vi er bosatt nå (og dertil dyrere å bo). Vi har forelsket oss helt i dette stedet....! Hvis vi sparer i to år til, vil vi kunne kjøpe et flott hus der, i et utrolig fint område. Problemet er bare at gutten vår begynner på skolen om to år, så da vil han ikke kjenne noen ved skolestart. Han har vært ganske sjenert og forsiktig av seg, men han har kommet seg veldig. Er det noen som har erfaring med en lignende situasjon? Hvordan er det lagt opp på 1. trinn i forhold til å bygge vennskap blant barna? Burde vi heller kjøpe et mindre hus året før skolestart, slik at han kan gå siste året i barnehagen i den nye kommunen? Det innebærer da at vi må selge og flytte senere, for vi har ikke rå til å kjøpe noe som er stort nok for oss der nå. (Vi har tre barn, så vi trenger litt plass....). Noen innspill?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143312219-flytte-til-nytt-sted-rett-f%C3%B8r-skolestart-uten-at-gutten-v%C3%A5r-kjenner-noen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2011 #2 Del Skrevet 9. juni 2011 vi er i samme situasjon nå, vi flytter 1. september til et nytt hus, og vi har da valgt å skrive inn vår datter på den skolen som er der vi skal bo. Jeg må da kjøre henne dit de første to ukene, og hun kjenner ingen der. Vi vurderte først å la henne begynne her vi bor nå og kjøre henne hit på skole det første året, men det ble vi sterkt frarådet både av barnehagen og skolene. De mente at det var ikke noe problem, siden de som kommer i første klasse kommer fra flere forskjellige barnehager uansett. Vet ikke om det er slik til dere, eller om de kommer fra en og samme barnehage? Ville spart i to år og flyttet før skolestart jeg, så får dere plassen dere vil bo med en gang, i stedet for å måtte flytte igjen med en gang nesten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143312219-flytte-til-nytt-sted-rett-f%C3%B8r-skolestart-uten-at-gutten-v%C3%A5r-kjenner-noen/#findComment-143312274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Del Skrevet 9. juni 2011 Tusen takk for svar! Godt å høre fra noen i samme situasjon! Jeg vet ikke helt om barna kommer fra flere barnehager, men jeg tror kanskje det.... Det får jeg sjekke opp! Lykke til med skolestart for jenta di! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143312219-flytte-til-nytt-sted-rett-f%C3%B8r-skolestart-uten-at-gutten-v%C3%A5r-kjenner-noen/#findComment-143312303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå