Gå til innhold

Hvordan er det med alle julimagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv kommet med til uke 34 nå- har termin 29 juli. Har hatt et fint svangerskap, men har hatt noe problemer nå på slutten.

Ble innlagt med pramature rier for 14 dager siden, men de fikk heldigvis stoppet det. Har født før termin begge de to andre gangene (2 og 3 uker før) så ble ganske redd når jeg skjønte hva som foregikk. Men nå ser alt ut til å være rolig selv om jeg har måtte forandre hverdagen min betraktelig.

Trente 5-6 dager i uka frem til dette skjedde, men nå er all aktivitet stoppet opp. Klarer ikke å gå 50 meter uten å få en kynne :( Men får ta dette igjen senere.

Ellers er alt bra og jeg gleder meg stort til å bli mamma til min tredje lille gutt :)

Hvordan er det med dere nå som det nærmer seg? Har dere alt i hus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at de fikk stoppet riene dine, lillegutt bør jo bli inni magen en stund til:)

Jeg får hilse på mitt tredje barn om en knapp måned og jeg gleder meg til det!

Det meste er i hus, men jeg setter hele tiden i gang med nye prosjekter før jeg har avsluttet forrige og dermed er det ganske så rotete her... Det er rart hvor viktig det er plutselig med ny maling på veggene og nye gardiner;)

Jeg trener ikke, bare rusler litt og er på bassengtrening for bekkenet. Det er godt å røre litt på seg i alle fall.

Forresten, har du tips til hvordan trene med lavt jernlager og keisersnittsår?

Skrevet

Jeg er i uke 37 idag :)

Har fryktelig lyst til å føde når som helst, pga formen min...

Er konstant trøtt, sliten og vondt bekken + mange kynnere...

Stikninger oppi der dere vet, og ja... Veldig slitsomt nå syns jeg. Er tredjegangsfødende...

Sover jo så dårlig på natta, så kan vel skylde noe på det...

Men her mangler litt på barnerommet, litt småordning i klær/stelleting, samt å pakke fødebagen, så jeg bør jo snart få gjort litt mere her...

MEN først feiring av voksenbursdag og barnebursdager her, da begge ungene mine har bursdag i juni ;)

Skrevet

Hei:)

Har fulgt deg treningsmamma og gleder meg over at lillegutt bestemte seg for å bli inni magen din litt til.

Jeg har termin 25 juli og føler meg i grei form. Trener fortsatt 4 ganger i uka, men merker at det begynner å bli tungt nå. Tar uke for uke og setter meg små mål. Håper å kunne holde oppe aktivitetsnivået litt til.

Dette er også mitt tredje barn og jeg må innrømme at jeg ikke har forbredt meg mye. Med de to andre barna stod alt klart tidlig, denne gangen har jeg rett og slett ikke hatt så mye tid. Er også avhengig av at min travle mann skrur opp noen nye kommoder ol slik at jeg får ordnet tøy osv.

Men jeg har jo enda noen uker på meg da:)

Lykke til til alle julimammaer:)

Skrevet

Er kommet i uke 36.Har alt klart.Ikke pakket fødebagen enda.Gjør dette i morra da jeg skal på kontroll på sykehuset.

Fått påvist lavt stoffskifte.

Har alt for høytblodtrykk. Pluss spor av proteiner i urinen.Har hatt dette en liten stund og ble fulgt ukentlig opp av fastlege.Var hos jordmor i dag som sendte meg rett på føden med mistanke om sv.forgiftning.

Blodtrykket var enda for høyt.Har ingen andre symptoner på dette så kunne heldigvis reise hjem igjen og komme på kontroll om 2 dager.

Er førstegangs så føler dette har vært ett trøblete svangerskap.Slitt med store bekkensmerter og vært sykemeldt siden februar.Ikke dette jeg så for meg når jeg ble gravid.

Satser på at jeg får lov til å gå ut tiden og ikke blir satt i gang..

Skrevet

Jeg har termin 27 juli, og kan nesten ikke vente til å bli ferdig!

Sitter/ligger bare inne med kraftig bekkenløsning, og kjeder meg forferdelig! Skal bli godt å få ei lita tulle å pusle med og komme meg ut og få forbrent de 20 ekstra kiloene ;)

Dette er barn nr 2. Har en gutt fra før og svangerskapene har vært mer eller mindre det samme, med unntak av kvalme og oppkast. Det slapp jeg denne gangen :)

Har hverken handlet vogn, sete, seng... Har ikke pakket sykehusbagen... Ehh.. kanskje vært litt for avslappet denne gangen.

Tar det til uka, hehe..

Skal forresten føde på ahus, og ser frem til å teste det nye sykehuset. Det gamle var grusomt!

Masse lykke til alle Julimammaer!

Skrevet

Så bra de fikk stoppet riene da :) Han blir nok en huleboer en stund til :)

Her er jeg 37 fullgåtte i dag. Har sovet på føden i natt pga regelmessige rier, og det ble litt åpning. Hadde 1 cm åpning kl 1 i natt. Så regner med jeg har 2 cm åpning nå :)

Skal til kontroll på mandag, men noe sier meg at jeg får møte min prins før da <3 Han har ligget i tverrleie i nesten hele sv.skapet, og hodet hadde ikke festet seg på en sjekk i forrige uke og i natt fikk jeg bekreftet at han har skrudd fast hodet gooodt og LANGT ned i bekkenet :) Jordmor kunne ta på hodet hans i natt :) Så det er nok ikke så lenge til :)

Ble litt langt dette her :)

Har også alt i hus :) Er førstemann så alt var vel klart utenom barnerommet frem til mandag :)

Skrevet

Formen er fortsatt ganske bra her! :-)

Ingen bekkenløsning foreløpig, men blir litt sliten i ryggen iløpet av dagen, av å drasse på 18 ekstra kilo. Litt vann i kroppen også, hist og her, og periodevis halsbrann, men har det under kontroll. Har også fått opp fått jernlageret mitt igjen etter at jeg byttet jerntilskudd, fra flytende til tabletter. Er ikke så slapp lenger og orker mer. Hurra! Trener ikke noe, men går 3-4 km hver dag, til jobb.

Er førstegangsfødende, i uke 34 og jobber 80%. Går ut i permisjon om 3 uker og klarer ikke helt å venne meg til tanken på å være borte fra arbeidslivet et helt år... Det er liksom helt absurd! For ikke å snakke om det faktum at jeg skal bli mamma! :-O

Men gleder meg enormt til å møte Knøttet! :-)

Klær og utstyr og sånn er på ingen måte under kontroll her i huset. Men vi jobber med saken! ;-)

Skrevet

Treningsmamma med spire: Hvordan kan du være i uke 34 hvis du har termin 29. juli? Da er du vel 33+3 i dag? Jeg har termin 28. juli og er 33+2.

Uansett, premature rier er jo utrolig kjedelig, men gutten begynner jo heldigvis snart å bli stor "nok" til å klare seg fint utenfor magen, men det er klart man vil ha de der så lenge som mulig! :)

Skrevet

Veslefrøkna09 + juli2011 <3 når man er 33 + så er man i uke 34:)

Jeg har termin 10.juli og er 36 uker i morgen!

klær osv er vasket og klart til den lille gutten, har alt av utstyr fra storebror.. må pakke sykehusbagen snart, men kjenner jeg er litt mer avslappet denne gangen enn jeg var sist, da var sykehusbagen klar 3 mnd før;)

Lykke til alle dere som venter julibaby, tror selv at det blir junigutt på meg;)

Skrevet

Termin 31 juli her... begynner så smått komme i gang med å få ting på plass...hehe...men har det meste fra før så det hjelper litt.

Skrevet

Hei:)

Jeg har termin 18 juli - og er ganske lei:/ Gleder meg fryktelig mye til å møte prinsessa i magen. Har vært et tungt svangerskap, med kvalme første tiden, og nå ekstremt lavt blodtrykk som resulterer i svimmelhet og trøtthet. Har det meste klart, mangler bare krybben som vi skal ha på soverommet vårt den første tiden, samt å pakke sykehusbagen:) Dette er mitt første barn, og er veldig spent på selve fødselen - begynner med modningsakupunktur til tirsdag, har troen på

at en kan få en bedre fødsel med det, da jeg har flere bekjente som har prøvd det før, med positive erfaringer:)

Lykke til alle julimammaer:):)

Skrevet

Hei, har termin samtidig som deg:)

I dag trener jeg 5-7 ganger i uken. Svømming, sykler og trener styrke. Må se ann formen fra dag til dag, men som oftest blir det litt trening:) Slet endel med bekkenet tidligere i svangerskapet, men når hodet kom ned i bekkenet i ca uke 28 så endret det seg til det bedre:)

Sliter endel med magevondt/murringer. Har vært sendt til sykehuset denne uken pga konstante smerter. Nå kommer det og går det. De viste ikke hva det var. Om det var livmora som vokste, murringer (fikk utslag på det) , eller at det presser på tarmer etc. Så håper det ikke vedvarer for det er slitsomt når det holder på, Orker ikke proppe i meg paracet...

Når det gjelder ting og tang har jeg jo det meste fra før av, da jeg har ei jente på snart 5 år:) Men mangler jo noen ting, men det tar jeg når det passer. Haster ikke rundt som sist for å få alt på plass. Butikken er jo åpen hver dag så;)

Meget klar for å føde!!! :=) men venter gjerne noen uker til for den lille i magen;)

Skrevet

Jeg har termin 17.juli, men det ser ut til at også vår lille pjokk er ivrig på å komme seg ut. Har vært inne på føden med rier, men i og med at jeg er så langt på vei så gjør de ikke stort annet enn å be meg ta det med ro. Kommer han så kommer han :) Så nå er det late dager for min del og.. vil gjerne at han holder seg inne til uke 37, etter det er det fritt frem. Må ihvertfall få ordnet et par ting som madrass og fikset vognen først.. har ikke gjort noe klart denne gangen (dette er andremann), så ble litt stresset når vi et øyeblikk trodde han var på vei allerede. Helgen går ihvertfall med til forberdelser tenker jeg, så vi slipper å bekymre oss for det..

Gleder meg til å treffe lillebror :)

Skrevet

Hei,

Jeg har og termin 29 juli og tar alt helt med ro selv om jeg har nå blitt en smule redd for å få han ut av meg...litt ekkelt å ikke ha kontroll :)

Jeg har ikke hatt så veldig behagelig svangerskap (mitt første) vært sykemeldt siden januar med lungebetennelse, bakterieinfeksjon og ett par virusinfeksjoner for å ikke glemme bekkenløsning og utrolig hoven i alle ledd. Nå venter jeg svar på prøver angående svangerskapskløe og krysser fingrene for at det ikke er noe galt der.

har ikke kjøpt noe enda, men har fått seng og barnesete, skal kjøpe vogn ganske snart men vet ikke hva jeg skal kjøpe enda.

syns det er helt rart at om ca 7 uker så er jeg mamma...klarer liksom ikke helt å forestille meg det enda...hehe

Skrevet

Jeg er 34+5 i dag, termin 18 juli. Har hatt en del kynnere og blir fort nummen i foten når jeg er ute og går, ellers er formen upåklagelig.

Har det meste av utstyr klart da dette er andremann. Men siden dette er jente og førstemann var gutt mangler det fortsatt litt klær:)

Trener ingenting og det har jeg heller ikke gjort i svangerskapet. Har en aktiv jobb ( i bhg) og går en tur i ny og ne, men ellers tatt det ganske med ro:) dette merkes riktignok på vekta, men tar det hele med knusende ro:)

Gleder meg til å se jenta mi <3 flere her som skal føde på ahus?

Skrevet

Hei jenter :)

Så gøy at så mange svarer og forteller. Blir spennende den siste tiden nå. Ser også at det er mange med termin rundt min termin. Håper jeg holder til midten av juli i hvertfall. Har hatt en del murringer nå de siste dagene, men det behøver jo heldigvis ikke bety noe.

Ønsker dere masse lykke til i innspurten og nyt den siste tiden med voksende mage. Her er det i hvertfall slutt etter nr 3 :) Både vemodig og godt på samme tid da jeg faktisk elsker å gå gravid.

God fredagsklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...