Gå til innhold

Reise i runddag fem uker etter fødsel

Anbefalte innlegg

Min svigermor fyller år fem uker etter fødsel, og jeg skal ha keisersnitt. De bor et stykke unna, blir en halvtimes biltur inn til flypassen, en time på fly og 1 time med bil fra flyplass til deres hjemplass.

Så det vil gå en hel dag med reising.

Mannen og de to eldste barna skal oppover uansett, men jeg har jo litt lyst å være med selv. Det eneste jeg gruer meg til er reisinga, og soveplass hos svigerforeldrene, de gangene vi er der sover vi på en steinhard sovesofa.

Og jeg er veldig plaget med nakke og rygg.

Blir det frekt å spørre om å få sove hos noen andre i min manns familie, altså kun jeg og babyen, mannen som foreslo det, men jeg vil ikke såre følelsene deres.

Fortsetter under...

Ja tror nok det skal gå greit, men jeg vil jo helst ha en skikkelig seng å sove i, så jeg slipper å få enda mer rygg og nakkeplager.

Den sovesofaen er skikkelig vond, er som å sove på liggeunderlag rett på gulvet. Og jeg vil kunne sove skikkelig etter å ha tatt keisersnitt.

Og dette blir mitt andre keisersnitt og jeg vet jo litt hvordan det er etter, og jeg har ingen garantier for at jeg kommer meg like fort denne gangen som med første.

Så har det tidligere vært litt gnissninger mellom meg og svigermor, vil ikke at hun skal tro jeg er frekk som vil sove en annen plass.

Så det jeg lurer på om det er frekt å be om å få sove en annen plass, jeg er villig til å ta inn på hotell også for å få sovet skikkelig, hehe :)

HI

Ikke noe i veien for å bo en annen plass for å "spare" de andre for urolig baby osv.

MEN vær obs på at ikke alle fødsler går etter "boka" og det kan være dere må snu om på planene, ev at du og baby ikke kan reise.

Vi hadde store planer for hva vi skulle når osv - og var på sykehuset i ukesvis (ikke for å skremme og ikke for at du skal bli engstelig, men babyer har det med å ikke gjøre akkurat som det vi vil...., men det vet du jo fra før av)

God tur!

Annonse

Jeg føler egentlig jeg har nok å drasse med meg oppover med tanke på at vi blir to voksne og 3 små barn som skal reise. To av barna sitter i vogn og vi må ha med bilstoler også til de.

Min svigermor har en søster som har plass til alle oss i huset og hun har en god seng, men det jeg tenkte på er at kun jeg og babyen bor der.

Så kan mannen og de andre barna bo hos jubilanten. Jeg får ta mot til meg å spørre henne hva hun tenker om det :)

Du kan sikkert gjøre som du tenker.

Kan du ikke ta en telefonsamtale til svigermor og fortell henne at sovesofaen er vond, og at du derfor prøver å finne en bedre overnattingsplass denne gangen? Det blir jo ikke en fast greie.

Er du redd for å såre henne, eller er du redd for at hun kommer til å kjøpe ny seng til du kommer?

Svigermor har vært nybakt mor selv og har mest sannsynlig forståelse for valget ditt?, jeg forstår valget ditt ut ifra det du beskriver;)

Jeg har nok vært mest redd for at hun skal bli såret, håper jeg ikke blir tatt for å være storforlangende, åhh, nå ble det en ny bekymring, enn hvis hun føler hun må kjøpe ny sovesofa eller seng bare fordi jeg klager :o

Kanskje jeg bare skal bite tennene sammen og takle en liten uke med vond rygg, eller si jeg er i for dårlig form til å reise.

Takk for svar i allefall :D

oj!

Med alt det styret er du tøff om du gjennomfører reisen. Ikke søren om jeg hadde gjort det! men nå skal det sies at jeg var veldig dårlig etter sist fødsel, men sykehusinnleggelse og hele pakka, dessuten liker jeg ikke svigers...

Ja begge mine andre fødseler har vært veldig dramatisk, mistet nesten livet begge gangene.

Derfor det blir planlagt keisersnitt denne gangen så satser på at jeg er i fin form etterpå :))

Jeg liker svigerforeldrene mine veldig godt, de er flotte mennesker. Men jeg og svigermor har hatt litt gnissninger, men det er over siden jeg rett og slett er et veldig tilgivende menneske.

HI

17:25 her

Du må være et fantastisk menneske som gidder å utsette deg selv for dette så kort tid etter fødselen, spes når du sier du holdt på å miste livet med de to andre barna. det høres jo ut som et reint mareritt å komme seg dit. Jeg vet ikke hva din svigermor har gjort mot deg, men mine svigers oppfører seg så elendig at jeg ikke ville gjort det for deres skyld. jeg kan fint ligge en uke på en dårlig seng, men ikke fem uker etter fødselen!

jeg bøyer meg i støvet for deg!

Annonse

Er det så dårlig tilrettelagt for dere at dere ma dra to reisesenger med på flyet, syns jeg ikke svigermor har noe å bli fornærmet over. Jeg syns det er dere som skal være fornærmet som må ha med dere senger til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...