Gå til innhold

Spørsmål ang. feriepenger. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er i permisjon, og får feriepenger fra jobben... Får man da BÅDE feriepenger og fra NAV? Eller bare feriepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feriepenger er det du har opptjent fra jobben forrige år, (tror det er 11,4 %, av det du tjente ifjor). Dersom du gikk ut i permisjon i år, så vil du få alt du har krav på i feriepenger. Dersom du gikk ut i permisjon en gang ifjor, så vil du bare få feriepenger fra jobben fra januar og fram til du gikk ut i permisjon. Vi får ikke feriepenger av å ha permisjon (eller jeg tror bare de første 12 ukene man får feriepenger fra nav)

Så jeg f.eks som gikk ut i permisjon i desember, og skal ha permisjon hele dette året, vil ikke få feriepenger neste år. (eller bare 11,4 % av det jeg fikk utbetalt de første 12 ukene, hvis jeg husker riktig ang. de ukene da:)

Men jeg vil jo få feriepenger jeg opparbeidet fra arbeidsgiver ifjor :)

Men siden jeg har valgt 80% lønn, vil jeg få mindre i og med de trekker 5uker ferie, da de trekker 100%lønn x 5 uker, og så legger de inn 80%lønn/foreldrepenger, pluss feriepenger. (jobber i kommunen da)

Skrevet

Jeg trodde visst feil, de trakk bare 80% for ferieukene, og ikke 100 som jeg sa... =) (siden jeg har 80% foreldrepenger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...