Lukkelukken og bebibror Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Når man er i permisjon, og får feriepenger fra jobben... Får man da BÅDE feriepenger og fra NAV? Eller bare feriepenger?
littlefairy Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Feriepenger er det du har opptjent fra jobben forrige år, (tror det er 11,4 %, av det du tjente ifjor). Dersom du gikk ut i permisjon i år, så vil du få alt du har krav på i feriepenger. Dersom du gikk ut i permisjon en gang ifjor, så vil du bare få feriepenger fra jobben fra januar og fram til du gikk ut i permisjon. Vi får ikke feriepenger av å ha permisjon (eller jeg tror bare de første 12 ukene man får feriepenger fra nav) Så jeg f.eks som gikk ut i permisjon i desember, og skal ha permisjon hele dette året, vil ikke få feriepenger neste år. (eller bare 11,4 % av det jeg fikk utbetalt de første 12 ukene, hvis jeg husker riktig ang. de ukene da:) Men jeg vil jo få feriepenger jeg opparbeidet fra arbeidsgiver ifjor Men siden jeg har valgt 80% lønn, vil jeg få mindre i og med de trekker 5uker ferie, da de trekker 100%lønn x 5 uker, og så legger de inn 80%lønn/foreldrepenger, pluss feriepenger. (jobber i kommunen da)
littlefairy Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Jeg trodde visst feil, de trakk bare 80% for ferieukene, og ikke 100 som jeg sa... =) (siden jeg har 80% foreldrepenger)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå