Gå til innhold

Gravid og sliiten mamma, trenger råd...

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 34 + 5 på vei. Og er såå lei!

Er så sliten for tiden, og det går utover humøret :( Sliter med lavt blodtrykk og er konstant trøtt og sliten. og veldig tungpustet og uvel i kroppen..

Har en gutt fra før på 20 mnd. Han går i b.hagen 3 dager i uka. Og i det siste har jeg ikke orket å finne på så mye med han, og i tilegg så blir jeg så fort irritert på han, viss han ikke lyer meg. Jeg har SÅ dårlig samvittighet, og føler meg som en dårlig mor.. Sitter ofte å griner pga det.. Mannen min jobber offshore, og går påskole i fri parioden, så eg er veldig mye alene med sønnen vår... Tenker og myye på hvordan det blir for eldste mann å få en baby i huset. Gruer med litt til neste kommer.. Føler nesten at jeg gjør noe "galt" mot sønnen min, når vi skal ha en unge til...

Andre som har/har hatt det slik? tips til hva som kan hjelpe?

Hilsen en sliten gravid mamma.

Fortsetter under...

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Hvis det er noen trøst så tror jeg det er helt vanlig på slutten av et svangerskap. Man er konstant sliten, nerver og tålmodighet er tynnslitt, og kroppen jobber hardt. Du har tross alt snart gått igjennom et helt svangerskap, i tillegg til å ha et lite barn til som også er veldig krevende.

Mitt eneste tips til deg er å la hus være hus, blås i om du ikke orker å rydde eller vaske hver dag. Legg deg ned å hvil når barnet er i barnehagen. Ta vare på deg selv og kom til hektene igjen. Du gjør absolutt ikke noe galt ved å få et barn til. Babyen kan være til stor glede for storebror om du lar han delta. La han stå på en krakk ved siden av deg når du steller babyen, la han få hente ny bleie, klut osv og ikke vær redd for å legge fra deg babyen for å kose litt med storebror. Begge trenger å lære at de må dele på oppmerksomheten din. Og så lenge du viser at begge to alltid har en plass på mammas fang, så unngår du den værste søskensjalusien. Det har vi ihvertfall gjort og her har vi 3 barn på 6mnd til 5 år.

Lykke til med forestående =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...