Gå til innhold

Når søke foreldrepenger når jeg vil starte permisjonen 12 uker før termin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søk med en gang du har passert uke 26. Du må legge med bekreftelse på termin. De brukte over 5 uker på min søknad og det ble mye tull. Kan hende det tok så lang tid med min pga først trodde di ikke jeg hadde levert alle lønnsslipper og så var det noe sykepenger jeg måtte få utbetalt først osv. De har 8 ukers behandligstid tror jeg. Jeg hadde allerede gått to mnd uten penger da jeg søkte, så var kjipt å måtte vente en og en halv mnd til før jeg fikk foreldrepengene.

Pass på at du sender inn alt du skal av papirer osv så det ikke blir unødvendige forsinkelser.

Hmm.. Er det lov å starte permisjon 12 uker før termin? Tror ikke du rekker det, da det tar så lang tid.. Jeg har termin 18.juli, går ut i permisjon om 3 uker, og kan forvente svar på permisjonssøknaden ca 18.juni...

Ja, man kan fint søke om permisjon inntil 12 uker før termin om man vil, men kan likevel ikke søke noe tidligere enn uke 26 i svangerskapet pga man MÅ ha med terminbekreftelse datert etter uke 26... Så man risikerer jo å gå en liten stund uten penger avhengig av behandlingstiden da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...