Gå til innhold

post traumatisk stress syndrom,hva er det??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja,det stemmer.. Har blitt voldtatt av min egen bror, blitt kidnappa å låst nede i en kjeller i mange dager osv..Plus mye mer.--men hvordan kan man få uføretrygd av slikt da..Fungerer jo helt fint i dagelivet,men klarer ikek ut i arbeidslivet da..

Det er ikke hva slags diagnose du har som avgjør om du kan bli uføretrygdet, det er hvordan du lever med diagnosen din. De fleste diagnoser kommer i flere grader/styrker, så folk med samme diagnose kan leve helt forskjellige liv. Noen jobber fullt, noen klarer jobbe 50% og andre ikke i det hele tatt, det er det nav må finne ut i samarbeid med deg og legen din før du kan søke/få uføretrygd.

Dvs at du må prøve deg på forskjellige yrker, i forskjellig stillingsgrad osv før de aksepterer en evt uføregrad.

Annonse

Takk for innfo,kjente meg igjen i masse der.Men er enkelte ting jeg ikke er enig i ;

Det er vanlig at personer med PTSD viser minsket interesse for aktiviteter de tidligere likte, og minsket evne til å føle og vise kjærlighet og nærhet til andre mennesker. De kan også miste interessen for seg selv og sin egen helse, og virke likegyldige. Fremtidshåpet kan være svart; ingen håp om egen karriere, familieliv eller det å leve lenge.

(jeg er en veldig følsom person,griner når jeg ser film osv,når det er noe trist selvf, elsker fam min,sier til dem at j er glad i dem mist hver kveld før leggetid,dem betyr alt for meg ) men det med helse stemmer nok,jeg har gitt f i meg selv,og har forfalt ganske mye,lagt på meg 32 kg på 2 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...