Gå til innhold

Hvilken barnevogn er den ultimate barnevogna? Hjelp meg gjennom barnevognjungelen;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk er jo så forskjellige, men jeg synes iallefall at bugaboo cameleon er den beste vogna (-: Den er veldig lett noe som er kriterie no.1 her. Orker ikke trille en veldig tung vogn som fek.s quinny. Om du lurer på hvordan den funker så har de laget en genial demo video av den på bugaboo siden. Bare trykk på watch the demo til venstre i margen.

http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-cameleon?id=1820

For meg er den ultimate vogna Brio Go :-) Lett, god å kjøre på all slags føre og underlag sjølv om det er svingbare hjul, god fjæring og vendbar sittedel :-) Får masse tillegsutstyr til den, berre å gå innpå brio.net og sjå :-)

Mountain buggy urban jungle sier jeg bare! den ultimate vogn, solid og god trehjuling. En drøm å trille..

Eneste minus er at den ikke blir den minste når den er slått sammen... men en vogn er jo mer ute å triller enn sammenslått i bilen!

Må bare tilføye at bugaboo passer dårlig for store/lange foreldre. Den ser ut som en liten puslete dukkevogn og hvertfall hvis de som triller er over 170 cm. Og med de minihjula foran blir ikke akkurat inntrykket av at du triller en dukkevogn noe mindre... Men det er smak og behag.

kommer helt ann på hvordan du skal bruke den! :)

jeg anbefaler Emmaljunga Edge Duo på det varmeste! den fungerer supert til vårt bruk, og jeg har ikke irritert meg over en ting, noe jeg lett gjør om ting er jalla eller ikke fungerer..

til vårt bruk er den idiell med sine 4 store lufthjul, den kjører stødig og stabilt på alle underlag, vi triller mye i skog og mark, traktorveier osv og den har bra demping og er lett å kontrollere og jeg har aldri vært redd den skulle velte! elelrs triller vi lett på alle fører, dyp snø er ingen hindring for denne vognen når plogen ikkje har vært her.. vi har understell og kurv av metall, fordi vi ikke ville dra så mye snø og vann inn med sydd varekurv av tekstil..

baggen er stor og god, vi fikk barn i november og brukte baggen til september året etter, god plass til både baby og pose på vinteren! ellers har den fine finesser som innebygd innsektsnett og vuggefungsjon.

sportsdelen er lang, hele 90cm i liggelengde, den er også veldig romslig så lille sover godt og har muighet til å bevege seg litt også når det blir brukt tykk voksipose.

vogna er kanskje en av de største og tyngste, men jeg føler at det er en bekreftelse på kvalitet, mer enn en hindring.. dette er nok ikke en idiell by-vogn da det er som å ha med seg traktor på kjøpesenter, og om jeg skal nevne noe jeg savner på en så tung vogn så er det håndbrems.. men ellers en alle tiders vogn til vårt bruk!

Annonse

Det finnes ingen ultimate barnevogn. Men jeg kan nevne mine 2 favoritter for tiden og det er mountain buggy og emmaljunga city cross. City cross har samme sportsdel som duo edge, og jeg syns faktisk ikke liggedelen er spesielt lang pga. den kanten som skal beskytte hodet setter fort begrensninger. Det er bedre for min 2.5 åring å ligge i mountain buggyen.

Vi har Emmaljunga Nitro City og er strålende fornøyd. Men det spørs selvsagt hvordan du har tenkt å bruke vogna.

Vi bruker den til å gå turer (den er fin både på asfalt og grus), og i butikken og byturer. Veldig lett å trille pga svingbare forhjul. Hjulene er dessuten punkteringsfrie.

Den tar litt plass i bilen, men er ikke spesielt tung.

Oth mountain buggy, urban jungle!!

Ingen over ingen ved siden av!

Jeg begynte med trygge gode (tunge) Simo med 4 hjul, men oth er stødig, lett, trygg og god, og en fantastisk kjørekomfort!

Lykke til!

Den perfekte vogna finnes ikke. Etter å prøvd et utall vogner, 3, 4, 7 og 2-hjulinger (nesten da). OTH er nesten bra, den blir for lang når man slår den sammen og får ikke plass i alle biler (mamma har Ford C-max). Derimot er den et eventyr å trille i forhold til TFK og Emmaljunga (duo/kombi). Jeg har ikke prøvd de nye Simotrillene, eller Emmaljungatrillene.

Emmaljunga city cross er den perfekte barnevogna for meg! City bagen er stor og romslig, men likevel lett og derfor enkel å bære med seg, og jeg bruker den fortsatt til lange jenta mi på 8 mnd. (synger på siste verset nå riktignok;) Vognen veier bare 11 kg med city bag, og den supre fjæringa gjør den virkelig til en DRØM å trille!!

Et stoort pluss er også at sportsdelen er vendbar, slik at baby kan sitte vendt mot den som triller, og man kan ha bedre kontroll på smokk, humør til baby og man kan prate lettere sammen om det man ser, pluss at baby synes det er trygt å kunne se mammas ansikt ute blant alt det fremmede. Akkurat det er et absolutt must for meg, og gjør at ellers gode vogner som mountain buggy/ OTH og TFK blir uaktuelle som babyvogner siden sportsdelen ikke kan vendes.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...