froskeprinsessa Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 jeg har en prins på 5 mnd, han sitter litt, men vet ikke om de er bra for rygg? han er flink når han ligger på magen og forflytter seg rundt i rommet, d har han gjort sidenn han var minst 4 mnd.. han slevjer , biter på allt, handa i munnen hele tia og vokner hele tia om natta , tenner p vei`?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 De skal helst ikke sitte noe særlig før de klarer å komme seg opp i sittende stilling på egenhånd, og det klarer de fleste babyer fra 7-9 mnds alder sånn ca. Krabbing er normalt fra 8-10 mnds alder, og tenner får de som regel rundt 6-8 mnds alder. Se mer her; http://www.lekegrinda.com/det01.shtml
hippmamma Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Det er helt forskjellig fra barn til barn. Min har fått to tenner nede og han er 4,5 mnd gammel. Ha skyver seg litt rundt. Tantebarnet mitt krabba når han var 6 mnd og barnet til venninna mi når hun var 9 mnd!! Så heeeelt forskjellig fra barn til barn
hippmamma Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Tror nok helt sikkert det er tenner på gang. Min sikla, beit på hånda sin i 1 1/2 mnd før de kom ))
mamma.for.2♡ Skrevet 11. juni 2011 #5 Skrevet 11. juni 2011 Fins nok ikke noe fasit svar på dette... Det er så forskjellig fra barn til barn. Men dette er vår erfaring: Jenten vår satte seg opp på egen hånd når hun var rundt 7 mnd, men ville allikevel sitte mer enn hun ville ligge før dette også. Og det å "tvinge" henne til å ligge gikk ikke, da ble det bare klaging. Hun ville sitte på fanget, eller i vognen o.s.v... De sier det ikke er bra for ryggen alltid... men kan ikke se at hun har tatt noen skade av å sitte, tvert i mot... Hun sitter rakt i ryggen og er en kjempe aktiv liten jente Krabbet på alle fire begynte hun med noen dager før 8 mnds dagen. Før dette ålte hun seg masse rundt på magen, både fremover, bakover og sidelengs Det gjorde hun en god stund. Og sist, men ikke minst... tenner... Det har hun ennå ikke fått. Hun er snart 9 mnd. Men tror det er noe på gang no. Hun har nemlig vært dårlig i magen og hatt feber som går opp og ned den siste uken. Allmentilstanden derimot har vært på topp som vanlig. Og de siste to dagene har appetitten ikke vært slik den pleier og humøret har vært veldig svingende. Så vi får se...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 En 5 mnd bør ikke sitte.... Dem bør være over 6 mnd før dem settes i sittanes stilling (f,eks i vogn) og ellers skal dem ikke settes opp før dem gjør det sjøl De fleste setter seg opp mellom 6-8 mnd, nån e tregere. Åle sæ kan dem gjøre tidlig ( Gutten min ålte da han var 5 mnd, men krabba ikke før han var 8 mnd), krabbing skjer som oftest også mellom 6- 9 mnd Tenner e også så forskjellig, jenta mi fikk første da ho var 3 mnd gutten min var 8 mnd Kos dæ
førstegang...1 Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 VELDIG FORSKJELLIG! Jenta vår virker sent ute motorisk. Hun er 10 måneder og klarer ikke sette seg opp selv, og selv om hun kommer opp i krabbestilling så krabber hun ikke enda. Fikk tenner rundt 7 månerer
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. juni 2011 #8 Skrevet 13. juni 2011 begge mine fikk tenner da de var rundt 4 mnd, og vil sitte før de kan. og har hatt har de i sitte/liggestilling i vogna fra 5 mnd. eldste kunne sette seg opp å legge seg ned fra 7 mnd, og krappet rundt 8 mnd. minste er nå 7 mnd å kan ikke sitte ennå, men er aktiv på gulvet så er veldig variabelt,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå