Gå til innhold

Hva hadde du gjort om datteren din på 12 år.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En handling må ikke stå detaljert beskrevet i straffeloven for å være kriminell.

Hvordan skal du slå igjennom en tvangsabort på en tolvåring hvis tolvåringen nekter? skal du true legene til å dope henne ned?

Dersom det er for sent å ta abort er det (dessverre?? Heldigvis??) slik i Norge at de hører på foreldrene til den gravide når det kommer til å ta ansvar for barnet som blir født.

Dette skjedde nemlig et vennepar av meg. Hun ble gravid da hun var 13 år gammel (han var 15 år gammel). Der ble foreldrene dems spurt om alt som hadde med barnet å gjøre. Faren hennes (de var skilt) mente at de burde få beholde barnet, og det samme mente moren hans (de var også skilt). Moren hennes og faren hans mente derimot at de ikke burde få beholde barnet.

I tillegg var jo foreldrene dems litt "ustabile"... Så dette spilte SELVFØLGELIG inn!

De fikk ikke beholde datteren. Hun ble plassert i fosterhjem. Nå i dag er datteren blitt 14 år gammel, og begge foreldrene har fått to barn til (de har begge fått seg nye partnere).

De har forsøkt i mange år å "få tilbake" datteren igjen, men de får kun besøke henne en gang i uken. Nå som datteren er 14 år gammel så er det jo naturlig at hun selv får velge litt (og hun ønsker nok å fortsatt bo hos fosterfamilien), men det var jo ikke tilfelle da hun var yngre enn nå.

Nå for tiden prøver de til og med å "overtale" de biologiske foreldrene til å adoptere henne bort:/ Jeg synes hele saken er trist, og unner ingen andre å havne opp i det samme.

Dette kan jo brukes som "skrekk-eksempel" for en 12-åring som selv ønsker å beholde barnet..

Kan du vise meg hvor i loven det står at man ikke kan ta medisinske avgjørelser for barna sine ?

Mener du det er ulovlig å tvinge et barn på feks skolen også da eller ?

Får 12 åringen slippe skolen fordi h"n vil ?

Annonse

Helt enig med mammaen til Will.Aldri i livet om noen 12 årig barn skulle fått barn her. Aldri.

Og ærlig talt,det er mange måter å bestemme over barn på.Man trenger ikke å banke det til å gjøre som man vil. Man trenger heller ikke å dra de etter ørene til gyn.

Tvang kan være så mange andre ting.

Hva sier norsk lov om hvem som har rett til å avgjøre om det skal tas abort når den gravide er medisinsk sett umyndig (grensa er 16 år for myndighet i medisinske avgjørelser)? Er noen her så inne på lover at de vet?

Skolen har ingenting med abort å gjøre. Les abortlovens §4.

Du har ikke rett til å tvinge din mindreårige datter til en abort, uten at hun er utviklingshemmet el. Du har rett til å si din mening, du har ikke rett til å tvinge.

Men du er visst så dum at du mener du står i en særstilling som forelder.

Ville støttet datteren min i HENNES valg, etter å ha forklart henne realitetene ved å få barn og abort. Hadde hun valgt å beholde (evnt over 12uker) så hadde SELVSAGT jeg hatt hovedansvaret i starten, mens datteren min sakte, men sikkert hadde fått venne seg til ansvaret/mammarollen.

Jeg hadde vært beredt på å ta meg av barnebarnet mitt som mitt eget, hvis det skulle vise seg å være nødvendig.

Jeg er faktisk så glad i datteren min at om hun ville beholdt så skulle hun fått lov til det og jeg skulle heller støttet og vært med på oppdragelsen og tatt over ansvaret for barnet dersom hun skulle angre og det ble for mye. Men hun skulle fått lært, jeg hadde nok søkt permisjon fra jobb for og være hjemmet med barnet frem mens hun er på skolen.

Men man vet aldri hvordan man hadde løst det før man er oppi den situasjonen. Håper hun værtfall kan vente til hun er 16 før hun får et barn.

Nettopp!

Du skulle tatt over ansvaret hvis hun angret? Man kan ikke angre, det er ingen angrefrist på barn.

Og dere som sier dere ville forklart ulempene, hva vet en 12åring om dette? Jeg ble selv gravid som 16åring og ville beholde. Mamma sa nei, og ba meg dra til legen. Jeg levde i en boble, og tenkte at hvis det ble for ille kunne jeg jo bare adoptere vekk barnet. Vel, det er ikke sånn realiteten funker! Man setter ikke unger til verden fordi det er så jævla rosenrødt å ha barn.

Barn skal ikke ha barn!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...