☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Gir dere vannet på flasken da lunken eller helt avkjølt, altså romtemperert? Er litt usikker, så lurer på hva dere gjør. Min lille gutt er 8 uker nå
Flaggermusa Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg gir det romtemperert. Når jeg koker og lager til alle flaskene så lar jeg to stk stå igjen på benken. Fikk høre i går at for kaldt vann kan gi magevondt, så vann rett fra kjøleskapet blir for kaldt. Han drikker mye vann til grøtmåltidene, så tilbyr jeg han vann gjennom hele dagen nå som det er så varmt. Han er 5 mnd. Du kan jo ha en liten lunk på vannet de første gangene du gir han vann så det ikke blir så stor overgang fra varm melk til kaldt vann.
TiNi88 Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Min gutt er 5 uker, og jeg ga han vann for første gang i natt. Ga det romtemperert, men det falt ikke helt i smak Han glupsker i seg kald tran, men vann ville han ikke ha! Spytta ut flaska... hehe.. Han har spist MASSE i natt. Han delammes så han får som regel flaske i tillegg. Så når jeg skifta bleie etter natta var den så full at jeg nesten ikke kunne holde i den uten å bli våt Og jeg skifta bleie når han spiste kl03!! Om du ammer vil han nok få i seg nok drikke der, om du er usikker er det jo greit å prøve med vann. Du kan jo prøve å varme det til kropstempratur og sjekke om det funker bedre. Tror nok jeg kommer til å prøve med litt vann i ettermiddag, for jeg har forferdelig lite melk i puppen på dagtid.. Pass på at du ikke gir for mye da, tror ikke magesekken til små skiller på vann og melk, så det er mulig han ikke vil ha så mye mat om han får masse vann. Jeg har blitt rådet å gi vann om gutten min spiser for mye mat for å passe på at han ikke blir overvektig...
littlefairy Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Ja jeg prøver på det når han er så stor som han er nå (5,5 mnd) men han liker det ikke veldig godt. prøvd både lunken, romtemperert og litt kaldere, og det glir ikke ned for å si det sånn Men gir det bare hvis jeg syns han er ekstra varm og litt utilpass på en måte. Så lenge de har våte bleier og virker fornøyd behøver man ikke stresse med å gi vann. Vi var i thailand to uker når han var rundt 3mnd, og han fikk ikke vann en eneste gang! Hadde masse våte bleier og var blid og fornøyd hele tiden Så da var morsmelka nok:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2011 Tusen takk for svar jenter! Jeg ammer dessverre ikke, mistet altfor mye blod i forbindelse med fødselen (1,7 liter) og med det også all melken, så har ikke noe valg og må gi flaske Prøvde å gi litt lunken vann, men han ville ikke ha, men skal prøve igjen og prøve med romtemperert også! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå