Gå til innhold

Hvorfor kommer ikke resultatene ? Slanking..

Anbefalte innlegg

Drikker vann og spiser sunt. Kommer ikke til å begynne på lavkarbo.

Spiser veldig grovt brød med makrell i tomat for det meste og middager med mye grønnsaker og har sluttet å bruke mye smør etc.

Går tur i 2-3 timer hver dag og er ellers ikke noen lat person..

Begynte for 1mnd siden å drikke 3-4 liter vann om dagen og kutte ut søtsaker, potetgull, popcorn, cola etc.Drakk før 3 liter cola om dagen.

Startet på 94 kg og nå veier jeg 93.. ETter 1mnd!! Hva?? Hvorfor blir jeg ikke tynnere?

Har snakket med ernæringsfysiolog som også syns det er rart, tatt blodprøver men alt ernæringsfysiologen kommer til er at "du kan jo ikke være ærlig med deg selv om du ikke går ned i vekt med det kostholdet, det må være noe du ikke forteller at du spiser". Jeg skriver ned alt jeg spiser og spiser ikke noe utenom. Det eneste er at jeg sliter veldig med å være forstoppet pga smertestillende jeg må ta for ryggen, men jeg burde jo kunne gå ned i vekt allikevel?

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvorfor, men bruker du mye salt i maten? Kan det være vann? Husk at muskler også veier en del, så om du bygger på deg noen, så vil det jo ikke vises like godt på vekta. Jeg synes forøvrig at du også bør kjenne etter om du _føler_ deg friskere, og ikke bare se på vekta. Det går sikkert nedover, men du må holde ut litt lenger enn 1 mnd. Livsstilsendring! Små og hyppige måltider er også et must. Spiser du for sjelden går kroppen i sparemodus.

Annonse

Måltidshyppighet har ingen innvirkning på forbrenningen.

Tidligere ble det anbefalt å spise mange små måltider hver dag for å øke forbrenningen. Nyere studier, blant annet en studie som ble publisert i The British Journal of Nutrition i 2009, viser at måltidshyppighet ikke spiller noen rolle. Så lenge det totale kaloriinntaket gjennom dagen er det samme, utgjør det ingen forskjell om det blir fordelt på flere små eller få store måltider. Studien hadde 16 overvektige menn og kvinner som deltakere. Disse ble utvalgt til å delta på en lavkaloridiett som de fulgte i åtte uker. Begge gruppene gikk ned tilsvarende i vekt. Det var ingen forskjell mellom gruppene i tap av fettvev, i apetittkontroll eller i hormonnivå.

http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/overvekt/slik-oker-du-forbrenningen-34685.html

Jeg glemte å nevne at jeg tar metformin fordi det kan hjelpe grunnet PCOS..

Men uansett, jeg spiser ca 1400kcal om dagen, får ikke i meg noe mer.

Prøvde lavkarbo for 6mnd siden, gikk opp 8kg på 1mnd og følte meg dårlig.

Føler meg fortsatt dårlig og elendig..

Spiser forresten ikke poteter.. Men spiser endel villris.

Uff.. Demotiverende å ikke gå ned. Følr meg som asgt ikke bedre, egentlig bare mer "nazi" fordi jeg skriver opp alt. Utover det er det ingen forskjell fra før :(

Savner ikke brus eller "digg" men tenker jo at det hadde ikke gjort noe siden jeg ikke går ned uansett

Kan det være at du ikke responderer på Metformin som ønsket?

Det er vel egentlig en medisin som blir gitt til de med diabetes?

Vanskelig og skjønner at du mister motivasjonen.

Les deg opp på lavglykemisk mat uten at du tenker at det er lavkarbo. Det kan hende at grunnet pcos ikke responderer på det som skal være "sunn norsk mat" slik som forventet.

Bare det at du har forsøkt lavkarbo og gått opp 8 kg får meg jo til å stusse kan man si.

Fulgte du dette etter råd fra lege og "etter boka", eller gjorde du det på egenhånd?

jeg har kutta ut potet, pasta og ris. (spiser det 1 gang i uken ca) men jeg drikker shake da, eller spiser barer, mellommåltid er flatbrød med smør og spekeskinke. tåler man frukt kan man ta et eple og en neve nøtter.

men dette er en måte jeg liker da, bare gir deg tips,

jeg veide 95.8 (jett om e fikk sjokk)

å nå ligger jeg på 88.4.

men d går treigt..men da hold deg seg, helgene er kose dager, lørdag. da spiser jeg god mat.

men om du er plaga med magen, dra på helsekost å kjøpe frukt å fiber, lover deg 100% at du får fart på magen. ta 2 om kvelden sammen med et stort glass vann.

Annonse

Sjeldent jeg svarer her,men nå må jeg.

Jeg starter alltid dagen med havregryn og melk, fyller et glass med gryn, heller på melk og har i 5 mandler. Da har kroppen langsomme karbohydrater og sundt fett og jobbe med. Man trenger også sunt fett for å forbrenne fett= mandler. Drikker 0,5 dl appelsinjuice til for å øke jernopptaket.

3 timer etter det spiser jeg 2 knekkebrød med cottage cheese(proteiner), salatblader og varierer med enten kyllingpålegg eller kokt skinke på. Pynter med diverse løk, tomat,agurk. Tar gjerne et lite glass melk ved siden av.

2,5 til 3 timer etter, alt etter når jeg blir sulten tar jeg 1 halv brødskive uten smør, med et kokt eller stekt egg til. Pynter også med tomat, agurk osv.

Til middag, mye grønnsaker, ca 100g kjøtt og tomat, agurk

Kvelds: 2 knekkebrød som nevnt over.

Dette var et utsnitt av 1 gjennomsnittlig dag

Trener noe hver dag enten dans, body pump, går 5km på 40 min, sykler osv. Hver dag.

På denne måten har jeg gått ned 5 kg og 8cm rundt livet.

Drikk også nok vann, ta omega 3, innta raske karbo feks en banan innen 20 min etter hard trening. deretter et måltid innen 1,5 timer etter det. Tren helst 2 timer ettter du har spist.

Mål cm og skriv opp, ikke tenk så mye på kilone.

Legg til litt frukt til måltidene for vitaminer og metthet.

Heisann

Ble litt sent igår. Men her er jeg idag.

Jeg har ikke gått ned i cm heller. Jeg forstår absolutt ingenting. Igår spiste jeg en hel pose popkorn i skam. :/

Mitt store problem er at jeg går ikke ned eller opp et gram. Står helt stille.

Jeg kan ikke trene noe særlig pga kne og ryggskade, for meg holder det å gå turer, gjerne lange, men noe mer enn det og jeg blir veldig sliten..

Høres jo ut som den skadde dama.

Lavkarbo ble jeg som sagt større av. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke går ned. Jeg spiser langsomme karbs og unngår nesten alt annet sukker. Viktig å få med seg at jeg ikke spiser gluten fordi jeg ikke tåler det, eller drikker melk fordi jeg ikke tåler det heller..

Men ifølge ernæringsfysio skal ikke dette ha noe å si.

Tok dulcolax idag, eneste som hjelper er det.. Går på duphalac fast men det hjelper ikke.. Er så lei.. Må til legen tror jeg..

Kan hende det bare tar litt tid før kiloene dine begynner å renne av?

Har du et lite, greit fjell du kan begynne å gå på i nærheten?

Det er jo mye bedre for deg og kroppen å gå i litt ulent terreng, enn rene asfalten.

Jeg har meldt meg inn i vg vektklubb, etter 2 venniner av meg fikk fantastiske resultater.

Men det går jo omtrent ut på det samme som du gjør nø, med å telle kcal.

Men de viser både hvor mye fett, protein og karbo du har fått i deg iløpet av en dag og hva du bør ligge på.

Du kan registrere trening og ca kcal du har brukt, og hvor mye kcal du bør ha iløpet av en dag.

Jeg har alltid trodd at jeg spiser noenlunde sunt og bra, men ser allerede etter 2 dager at jeg fåt for mye fett og karbo, i forhold til proteiner.

Ikke gi opp helt enda, jeg tror du vil begynne å gå ned etterhvert.

Men å hive i seg en pose med popcorn, det hjelper ikke ;)

Jeg er med i vektklubben + har ernæringsfysiolog en gang i uka + spiseplan:-)

Jo, det kan hende kiloene sitter litt i, men det burde ha forsvunnet en del vann. Og jeg burde jo ha respondert i det minste litt på lavkarbo. Å telle kcal har jeg bare gjort en mnd, men kostholdet mitt er egentlig ikke annerledes enn før, med unntak av at jeg ikke spiser dritt hver eneste dag.. Og til tross for det går jeg ikke ned!!

Faktisk, ifjor sommer veide jeg 73kg og da spiste jeg bare junk.. Forstår ingenting.. Var hos legen og tok blodprøver idag.. Har ligget litt mot høyt stoffskifte før visstnok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...