Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap gikk jeg opp 45 kg. Det tok meg 1 1/2 år å gå ned igjen. 20 kg kom den siste måneden. Da tok jeg store doser insulin, men var også sengeliggende pga bekkenløsning og var så lei av alt at jeg skeiet altfor mye ut og satte masse insulin slik at det ikke fikk påvirke blodsukkeret. Er nå gravid igjen, men er relativt kort på vei. Jeg har snakket med flere andre gravide med diabetes, bl.a. en slektning av meg som nesten ikke gikk opp noe, så jeg tror at det varierer en del og at man kan påvirke det selv. Men om jeg går opp like mye denne gangen så vet jeg i alle fall at jeg kan slanke meg etterpå. :)

Jeg la på meg 24 kg da jeg gikk gravid, det meste var vann og jeg gikk ganske raskt ned igjen, ca.17 kg i løpet av de neste ukene. Det ble igjen ca. 7 kg til vekten jeg veide før jeg ble gravid. Disse tok det lenger tid å bli kvitt, har fortsatt 5 kg igjen. Skal sies at jeg ikke har prøvd altfor mye å gå ned disse 7 kg. Jeg brukte insulinpumpe under hele svangerskapet og hadde ikke behov for å øke så veldig på dosene, heller andre veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...