Gå til innhold

Ny facebookstatus

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten, hadde jeg ikke X-box, Playstation eller Wii. Jeg hadde sykkel, sprettert, kniv og dynamitt. Vi lekte boksen går og gjemsel. Mamma ringte meg ikke på mobilen, hun skrek mitt navn fra åpene vinduer! Jeg lekte med mine venner UTE, ikke ONLINE! Husarrest var fremdeles en straff, ikke belønning. Post denne på veggen din om du har skrapt opp knærne, klatret i trær og lekt med kniv, og overlevd.

Ironisk nok er det de under 20 som er ivrigst på å poste denne

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143310486-ny-facebookstatus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

jeg er født i 86, det gir meg en nett alder av hele 25 år nå. De tingene som var tilgjengelig når jeg var barn er:

*bilsete med 5 punktsele

*Sega

*Nintendo

*Gameboy

*VHS-DVD

*Mobil (dog, bare til å ringe med i starten, men sms var tilgjengelig før jeg begynte på u-skolen)

*DATA med SPILL

*INTERNETT (ja, helt sant, men det var "betal pr minutt du er på" og skyhøye priser)

*IRC (et gammelt chat program)

*Blinkesko

*Rolerblades/inlines

*Skikkelige hjelmer til sykkel og andre aktiviteter hvor hjelm burde brukes

*Fast food

*Veggismat

Verden har ikke forandret seg så himla mye på 25 år, den har bare blitt litt mer effektiv :P

Så jeg synes slike statuser er idioti hvis man poster den fra min alder og yngre. Visst klatret vi i trær, men det gjør da unger nå også. Det er ikke UNGENE som er late i seg selv, det er vi foreldre som gjør de late ved å gi dem alle tingene de kan bruke for å sitte inne istedet for å være ute.

Jeg er 19 år og synes det er litt rart at mange av mine venner har postet denne.

Nå jeg var liten lekte jeg mesteparten av tiden ute, men mange av mine venner hadde playstation og spilte på nett/data. Det gjorde jeg selv også fra jeg var rundt 8-9 år gammel (00/01). Det var ikke mye jeg spilte og jeg husker at alt var tregt og gammeldags. Jeg ønsket meg alltid playstation og ønsket å spille dette hos venner, men merkelig nok fikk jeg det aldri til tross for at mesteparten av vennene mine hadde det. Jeg fikk telefon til tiårsdagen og da RINGTE min mor meg, hun brukte ikke jungeltelegrafen.

jeg er 21 og fra jeg ble født omtrent var jeg mer ute enn inne, vi hadde nintendo, men den ble brukt lite.. pc husker jeg ikke om om vi hadde men hadde det fra jeg gikk i 6-7 klasse. men likvel var jeg mer ute enn inne.. mødrene var hjemme og gikk til hverandre med barn og drakk kaffe mens barna lekte eller satte seg på lekeplassen, jeg kunne være ute en hel dag uten at mine foreldre ble bekymra fordi det hadde gått 30 min siden sist de så meg.. de hadde kontrollen på hvem som var med hvem og sånn ca hvor vi befant oss.. vi hadde dugnader og bygget hytter og lage ola bil..

fikk min første mobil i 7 klasse. Men ting har blitt verre, de fleste barna sitter inne eller e plassert i bhg og/eller sfo. en 1 klassing kan ikke lenger være alene hjemme om mor skal på butikken og det tar 10-20 min. de har pc,tv spill og ds eller psp. De fleste får mobil fra 1 klasse slik foreldre kan få tak i dem til enhver tid. der barna treffest nå er på sfo og fritidsaktiviteter. etter det er det ofte middag og lekser om ikke det blir før de skal på trening.

Barn har nesten ikke fantasi lenger til og finne på ting ute, finner planker og bygge seg en hytte i skogen..

Kunne sikkert skrevet så mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...