Gå til innhold

Blir så kvalm over lano konkurransen.. Mitt barn er finest og ditt barn...

Anbefalte innlegg

At voksne folk er slik.

Og samfunnet..

Jenta mi som er 5 år sier.

Mamma ,sant at jeg er fin? Men at vennanne mine er finare enn meg?

eller

Mamma, du er masse finare enn mamman til...

eller

Mamma, du ser ut som ei prinsesse, og viser til at jeg er lik ei dame i et blad.

Men hun er 5 år....

Jeg har aldri kommentert noen sitt utseende, håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

At lanoungen i fjor hadde en funksjonhemning, og at voksne folk skal si at det er synd i Lano som måtte bruke han i kampanjen..

Et barn er et barn, med sin egen lille personlighet. -uansett om han har store blå øyne, eller ingen øyne.

Fortsetter under...

Enig med deg!

Forøvrig er det forkastelig å rangere søte små barn på den måten. Det minner meg om de missekåringene i usa. Folk er tydeligvis like gale her, de bare gjør det på en annen måte. Jeg setter gjerne dyrene mine i utstillinger, men ikke barna mine. Aldri!

Jøss, sier 5 åringen din sånne ting? Vi har alltid fokusert på personligheten til min datter, så heldigvis er hun ikke opptatt av utseende. Blir faktisk irritert når folk kommenterer utseende til datteren min (det skjer ofte) fordi jeg vil ikke at hun skal begynne å bli så opptatt av sånt. Hun ser nydelig ut, og det får hun vite, men vi fokuserer jo ikke på det.

Er forrøvrig enig i det du sier om Lano..kunne aldri aldri lagt ut bilder av mine barn der

Annonse

23.08

Jenter i den alderen begynner å bli opptatt av det. fra 5-7års alderen.

Vi i huset er ikke opptatt av utseende. Jeg som mamma er ikke spesielt pen, men er pen i hennes øyne.

Mitt innlegg var ment som at barn i 5-7 års alderen har "lov" å snakke om å være søt.

Me jeg skal si at jeg liker IKKE at hun er opptatt av det.

Dessverre så viser media og div leker hva som er forventet som et pent ytre.

men voksne folk som rakker ned på andres unger...

HI

Hadde du møtt datteren min hadde du visst at hun har et veldig godt selvbilde. Og hun føler seg elsket og er seriøst det gladeste mennesket jeg har møtt. Jeg synes vårt samfunn fokuserer ekstremt mye på utseendet. Jeg har alltid fått høre at jeg er såå pen. Det gir meg jo ikke noe godt selvbilde. Det er ikke de kommentarene som gir god følelse. Det er skikkelige komplimenter og tilbakemeldig på gjerninger og personlighet som gir godt selvbilde. Stort sett tror jeg at de som stadig får tilbakemeldiger mest på utseende utvikler seg til å få dårlig selvbilde. Utseende er ikke varig nemlig.

23.22

vVet ikke helt om vi er på samme team her.

Men jeg mener jo at personlighet er viktigst? Det at datteren min snakker om å være pen, handler egentlig om at hun er glad imeg og i vennenne.

Vet ikke helt hva du vil med dine innlegg om du er i mot meg?

jeg kan tenke meg at ditt jente barn en dag kommer til å si at en annen person er pen.

Ps:

Jeg vet akkurat hva du sikter til. De jentene som var klassens mest poppulære på skolen, er de jentene som har tatt silikon,øyebryns tatoveringer, m.m etter de fikk barn. Vi andre er stort sett fornøyde med :

Så er derfor jeg OGSÅ er i mot hysteriet om å ha det peneste barnet.

Er ikke sunt å få et stempel, fallhøyden er stor!!

Vi er ikke uenige. Og ingenting er svart hvitt. Jeg bare nyter uskylden hennes så lenge jeg kan. Jeg bare irriterer meg grønn over at når hun høflige, intelligente, glade, godhjertede datter møter andre mennesker er det utseendet hun får tilbakemeldinger på. Synes det er trist, men det er slik samfunnet vårt har blitt. Jeg merker at når folk kommenterer noe hun har gjort så kjenner jeg meg mye stoltere enn at vi får høre at hun er så og så nydelig. Men så klart, hun får jo høre at hun er vakker. Pappan hennes er jo helt på knærna etter henne så hun får stadig vekk høre det fra han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...