<3 Vila & Lille <3 Skrevet 8. juni 2011 #1 Del Skrevet 8. juni 2011 Siste dagene har jeg fått økende smerter i symfysen ved gange. Hvor stor er sjansen for at det vil gå over igjen, i forhold til sjansen for at det vil utvikle seg større bekkenløsningsplager? Bør jeg være forsiktig med bevegelse for at det ikke skal forverres, eller kan jeg bevege meg som jeg vil uten at det har noen betydning for videre forløp? Noen som vil dere kunnskap og erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143310199-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullgutt08prinsesse11 Skrevet 9. juni 2011 #2 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg har hørt at du ikke skal vri på kroppen, at tærne og nesen alltid skal peke samme retning, ikke lett å huske på det hele tiden. Og når du skal gå ut av sengen eller bilen skal beina holdes sammen,ikke en fot av gangen. De selger avlastningsbelter for bekkenløsning på enkelte apoteker og helsekost butikker, men noen mener det ikke har virket for de, mens andre sier at beltet gjør dagen litt lettere. Jeg er litt på samme sted som deg, skal til lege med det i morgen. Fysioterapi skal visst og hjelpe. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143310199-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-143310833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine mevik Skrevet 9. juni 2011 #3 Del Skrevet 9. juni 2011 Bekkenløsning kan føles forskjellig fra person til person. Noen opplever at det skjer litt ting rundt bekkenpartiet, hofter, nedre del av rygg og nedover i rumpe og lår. Jeg hadde bekkenløsning sist og hadde strålingsmerter nedover rumpe og lår. Jeg beyngte tidlig å merke tegn til det. Tror ikke jeg var mer enn 2-3mnd på vei da jeg merket at noe var annerledes i det området. Legen min sa at det var normalt og at det ville gå over snart. Det gjorde det ikke og fikk fysioterapi siden det stadig ble værre. Jeg har de samme problemene nå og bruker bekkenbelte(avlastningsbelte) halve dagen på jobb. Det hjelper for meg. Fikk belte forrige svangerskap, men da var problemet blitt så stort at det ikke hadde noen særlig effekt følte jeg. Det eneste som er viktig er å ikke bruke det for mye for da stoler bekkenet bare på beltet og klarer ikke holde seg stabilt på egenhånd. Jeg fikk også noen øvelser jeg skulle gjøre som var tilpasset mitt behov i tillegg fikk jeg beskjed om å gjøre knipeøvelser hver dag. Det er ikke farlig å trene eller bevege seg, men du bør unngå løping, hopp og andre ting som gir større belastning på bekkenet. Det er veldig bra å trene ved å gå, sykle og svømme. Hvis du har en jobb som er tung fysisk bør du kanskje vurdere å få litt tilrettelegging på jobben. Jeg bærer mye tungt og det er ingen av de andre på jobb som er vanskelig å be hvis jeg trenger hjelp til å løfte 20-30kilo. Dette ble langt, men håper du fikk noen svar som kan hjelpe deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143310199-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-143312978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
0908 Skrevet 13. juni 2011 #4 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg hadde symfysesmerter forrige svangerskap fra 3-4 mnd av, og trodde at det kom til å bli veldig ille etterhvert - men det ble det ikke. Fant ut at å gå på asfalt funka dårlig, og at en del bevegelser gjorde at jeg fikk vondt samme dag/dagen etterpå - men så var det tilbake igjen til 'standardvondt' (som var helt overkommelig). Jeg var litt hysterisk ei stund fordi jeg trodde det skulle bli verre - med det resultat at jeg fikk vondt fordi jeg stivna i en del muskler... dvs for meg var det mye bedre å bevege meg for mye enn for lite. (Svømming var super bevegelsesform + sykling). Dvs noen ganger, som i mitt tilfelle, kan det faktisk bli litt verre av å være for påpasselig :-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143310199-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-143319223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå