Gå til innhold

Hvorfor er jeg slik? Svetter og svetter, tror jeg har svettet bort 20 kilo på de siste dagene...

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig vet jeg at det er varmt og klamt i lufta nå i Oslo-området. Jeg er en person som til vanlig svetter mye, men den uka i måneden jeg har mensen svetter jeg som en gal! Starter allerede noen dager før tante rød melder sin ankomst. Jeg er i tillegg veldig ung (19 år) og har noen kilo ekstra. Det er veldig plagsomt ettersom klærne lukter og hele meg er helt blank i ansiktet allerede før jeg har tatt noen skritt (nesten). Det er flaut også, føler meg som en gammel gubbe som sikler etter en vakker dame eller noe slikt. Fysj...

Under graviditeten svettet jeg minimalt. Jeg som aldri har frøsse noe særlig (til tross for fjellturer flere ganger i året) begynte å fryse under graviditeten. Måtte alltid ha på meg mye mer klær enn før. Ammeperioden svettet jeg selvfølgelig like mye som når jeg har mensen (ubehagelig problem), men når babyen var 5 mnd sluttet jeg å amme. Sluttet også å svette da.

Hvorfor må det være slik? Er jeg helt alene om dette i verden eller? Føles nemlig slik..

Kan jo heller ikke gå uten klær når det er regnbyger og overskyet.. Ser jo helt teit ut!

Fortsetter under...

Menstruasjonssyklusen medfører hormonelle endringer, og hormonelle endringer kan påvirke svetting (jf. hetetokter i overgangsalderen f.eks).

Det finnes en del behandling du kan prøve i forhold til svette, da. Alt fra Stop 24-deodoranter fra apoteket til piller og annet.

skjønner hva du mener! Jeg svetter ikke sånn at andre ser det på meg da, men får intense hetetokter! Hos meg er det ikke bare i forbindelse med mensen, men generelt ofte! Det er slitsomt! Å jeg er vanligvis en som fryser ganske mye også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...