Gå til innhold

Dum var jeg, kjøpte brukt vogn på Finn.no!

Anbefalte innlegg

Vi var på utkikk etter en god vogn, som tok liten plass sammenlagt.

Noen av kriteriene våre var en stabil vogn, med både bag og sportsdel, og full liggestilling. På finn.no finner vi en vogn som ser kjempeflott ut. Jeg kontakter selger. Han garanterer meg av vognen kun er brukt i noen få uker, at den kostet 8000 ny, at den tar veeeldig liten plass. Vognen er ikke av et kjent merke i Norge, men han skulle sende med kvittering/garantibevis. Vi synes dette var et flott tilbud. Vi betalte 4000 kr. for vognen. Vognen kom på døra med postbud. Jeg så raskt over den og var igrunn ganske fornøyd. (Hadde det travelt og skulle rekke et fly). Selger sender sms og ber meg godkjenne den, så han får pengene på konto. Og jeg gjør det.

Når jeg kommer hjem fra ferie og utforsker vognen legger jeg merke til følgende;

-Det er IKKE med garantibevis/kvittering

-Det er IKKE full liggestilling på sportsdelen

-Vognen tar stor plass i bilen og den er ustabil.

I tillegg oppdager jeg at vognen ikke koster 8000 kr ny, men ca 4000 kr dersom man bestiller fra utlandet. Jeg vil råde dere andre som skal handle brukt: Vær skeptisk.

Hilsen en misfornøyd og litt for naiv kjøper.

Fortsetter under...

Hvis du har skriftlig at hun skal sende med kvittering osv kan du nok melde henne inn for forbrukerrådet eller lignende...

Finn.no er perfekt men man bør kunne se varen før man kjøper, og i ditt tilfelle var du nok desverre litt naiv og i tillegg hadde hastverk. Ikke noen god kombinasjon.. Desverre er slike vogner (ikke kjent merke i Norge) vanskelige å selge, så håper ikke du må slite like mye som meg med å selge den igjen..

• 2 uker senere...

Ja selger burde sendt med det han lovet, men du var temmelig naiv som ikke sjekket opp nypris på en ting du skulle kjøpe brukt og ikke sjekker vognen ordentlig før du betaler den. Det er jo regel nr 1 når man kjøper brukt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...