Gå til innhold

Noen lærere her? Ang. feriepenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får vanlig feriepenger for det du har jobba. Det du har hatt permisjon får du nesten ikke feriepenger for. Jeg hadde permisjon fra desember- oktober og fikk nesten ingen feriepenger året etter.

Du har jo jobbet endel, så får jo f-penger for det:)

I 2009 fikk jeg rundt 35000, og da hadde jeg 80% lønn pga. permisjon halve året, og 100% stilling det andre halve. Er noen regler om at hvis feriepengebetalinga er under en full månedslønn (uten skatt) får du heller månedslønna. Gjelder det her? Hadde vært greit å vite om jeg får 25000 eller 35000 liksom...

Det er nok desverre ikke sånn at du får ei vanlig månedslønn dersom du får mindre beløp i feriepenger. For et par år siden fikk jeg utbetalt

kr 4500.- i "feriepenger". Det beregnes kun utfra det du tjente forrige år.... Jeg hadde vært i fødselspermisjon, og jobbet i 100% i bare et par måneder.. Skikkelig kjipt!!!!!

Ja, jeg jobbet som lærer. Men jeg glemte av at jeg fikk jo feriepenger fra Nav.. Så totalt sett var det jo ikke så ille.

Husker uansett at da alle de andre på jobben jubla med juni lønnslippen og var kjempefornøyd, fikk jeg bare smuler i forhold.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...