StoltMammaTilToSmå Skrevet 8. juni 2011 #1 Del Skrevet 8. juni 2011 Vi har gått fra hverandre, jeg har flyttet ut... Nå er det veldig anspent og forferdelig dårlig stemning mellom oss. Vi krangler om alt, han lyver meg rett opp i trynet, og vi klarer ikke samarbeide om noenting.. Jeg har mange ganger prøvd å slutte fred, prøvd å få oss til å samarbeide for barna, men han er ikke intr. Men han er tydeligvis gått 100% videre, driver å ligger rundt.. (Ja, jeg vet jeg ikke har noe med det, men blir bare så utrolig såret når han driver å ligger rundt og oppsøker nye damer allerede, men til meg sier han at han skal være alene, og at vi kanskje en gang i fremtiden kan komme tilbake til hverandre). Men jeg er 100% ferdig med han, for alltid!! Vi har begge advokat for å hjelpe oss... Har to små barn, som jeg gjerne vil beskytte for alt styr som er, vil de skal ha en god oppvekst fordi om mamma og pappa ikke er på talefot (håper vi blir det etterhvert, når ting har roet seg). Jeg har veldig dårlig inntekt, fordi jeg har vært hjemme med barna.. Har søkt om os, men den blir ikke behandlet før seperasjonsbevilningen er sendt inn. Den får jeg ikke på kanskje 3 mnd, fordi x`en nekter å skrive under på separasjonssøknaden. Jeg skulle søke ekstra barnetrygd, men nav ville ikke ta imot søknaden, da begge barna er folkeregister registrert hos far, fordi han nekter å skrive under flyttemelding på de (fordi om de begge bor hos meg). Jeg får heller ikke søke barnebidrag fordi de er registrert hos han, og fordi vi ikke har en samværsavtale... Samværsavtalen får vi nok ikke på mange mnd, da vi havner i retten... Så nå står jeg her, null hjelp fra nav, en vanskelig x, men heldigvis en fantastisk familie og noen fantastiske venner som hjelper meg... Så søker litt råd og tips fra dere andre alenemammaer.. Hvordan får dere hverdagen til å gå opp alene? Alle praktiske tips mottas med stor takk :-) Og veldig gjerne noen tips overfor nav, er det virkelig sånn at jeg ikke får noenting før han samarbeider? Skal mine barn lide fordi de har en far som ikke skjønner at hans oppførsel mot meg går ut over dem...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143309866-da-melder-meg-meg-inn-her-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2011 #2 Del Skrevet 8. juni 2011 Har dere vært på mekling? Meklingsattesten kan hjelpe deg litt på vei med NAV og så tar du kontakt med likningskontoret og gir beskjed om at barna har flyttet sammen med deg og at far nekter å signere på flyttepapirene. Alle som flytter skal melde flytting innen 8 dager etter at flyttingen har funnet sted så likningskontoret kan nok hjelpe deg med å purre på far. Samværavtale må dere bli enige om på meklingen og selv om du eller far ikke liker avtalen så skal den gjelde til en eventuell rettssak om barnefordelingen. Det du gjør i morgen er å ringe familievernkontoret (om dere ikke allerede har vært der), du ringer likningskontoret og du kontakter NAV for et møte. Du har uansett krav på sosialhjelp når du har barn og ingen inntekt. Vet at det er tøft, men du må stå på krava. Masse lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143309866-da-melder-meg-meg-inn-her-noen-tips/#findComment-143309999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå