Gå til innhold

Vogn på ferietur, baby 11 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kyndige damer, håper noen har noen gode råd!

Vi skal på 11 dagers ferie i England i juli, frøkna vår er da 11 uker gammel, Skal ha leiebil, bo noe på hotell/ B&B, men mest hjemme hos min manns familie hvor vi får låne reiseseng til henne. Lurer bare på hva jeg gjør vedrørende vogn. Bør jeg ta med Emmaljungavogna vår og kjøpe en prampack til den, koster jo mye penger og er redd dårlig behandling kan ødelegge den på flyturen.

Har vurdert ulike alternativer - kjøpe en sports- eller reisetralle med rygg som har liggestilling, er det godt nok til såpass ung baby. Evt kjøpe en billigere, brukt vogn på finn.no som kan fungere som ekstravogn/ sovevogn senere. Skal også en tur til Mallorca i september, når hun er akkurat 4 måneder, samme problemstilling da.

Noen som har råd/ erfaringer vedr vogn på flyreiser/ ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde definitivt reist med en skikkelig bagvogn, reisetraller er ikke noe særlig for så små. Dersom du ikke vil ta med emmaljunga-vognen din er det en god ide som du nevner å kjøpe en brukt en...

Men husk en god reiseforsikring, helst uten egenandel, da er du dekket om vognen skulle bli ødelagt på reisen uansett om flyselskapet ikke dekker det. Så kan du i hvert fall kjøpe en ny vogn om den første skulle bli ødelagt... :-)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...