Gå til innhold

hvor ofte bæsjer de når de begynner med grøt?? og når bør jeg legge ned sprinkelsenga? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min får nesten en porsjon grøt pr dag (80ml vann), og begynner å lure på om han ikke får av seg det han bør... han hadde en litt klumpete rar bæsj for 3 dager siden (aldri sett den sånn før), og ingenting etter dette... Prøvde litt sviskemos i grøten igår, og glemte det idag...! (dumt) men det tar vel et par dager før det virker kanskje?

Han har ellers rundt 5 våte bleier pr dag, så han får i seg nok væske ville jeg tro..

Så lurte jeg på når dere ikke tør å ha sprinkelsenga oppe lenger? Når sånn ca begynner de å dra seg opp? Han har akkurat begynt å rulle fra rygg til mage, så er ikke av sorten som er for tidlig ute...men man vet jo aldri!! (5,5mnd)

takker for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter vi begynte med grøt så begynte han å bæsje hver dag.

Før var det hver 2.-3.dag, nå er det hver dag.

I dag har han bæsja 4 ganger!

Skrevet

Hmm kanskje jeg bør gå til lege å høre hvis det ikke kommer bæsj idag heller....

flere som har noen tanker/erfaringer?

Skrevet

Her gikk det fra 2-4 ganger pr dag til 1 da vi begynte med smakeporsjon. Har bare vært litt tørrere bæsj én gang, og da trur jeg det var grunnet avocado. Ammer i øvrig, med en flaske mme i ny og ne.

Skrevet

Her gikk det i fra 1-4 ganger til dagen, til alt i fra 1 gang til dagen til hver 3 dag. Han får et par t-skeier med malt extrakt etter grøten på kvelden. (Det er foresten det beste han får, hehe;) ) Det virker ikke som det plager han selv om det kan går både to og tre dager mellom hver bæsjebleie.

Jeg lurer også på det med sprinkelsenga :)

Skrevet

Tusen takk for svar :D

Ja han har pleid å bæsje ca hver andre dag, og nå kom det etter 4 dager, så jeg får bare regne med at det er litt forskjellig, han virka litt urolig/utilpass så jeg var redd han hadde vondt, skal fortsette med sviske i grøten for sikkerhetsskyld, får ikke i han så mye vann ved siden av grøten, bare pupp hvis han orker :) hehe... (får jo pupp før grøtmåltidet da også)

Litt sært at folk ikke svarer på sprinkelsenga da, men jeg søkte litt i gamle arkiv her, og fant ut av noen senker den rundt 6 mnd alder, for da har barna begynt å klare så mye, og mye som skjer fra dag til dag, så greit å ikke vente for lenge tror jeg :) (selv om noen ikke klarer dra seg opp før 8mnd, så drar andre seg opp fra 6mnd, så hvorfor ta en sjanse...=) )

Skrevet

Når flisa mi begynte med grøt tok det også dagesvis før hun bæsja. Jeg var også bekymret og gav henne sviske. Men det virket aldri som hun egentlig var forstoppet. Bæsjen får bare en helt annen konsistens. ...og lukt!

De kan begynne å dra seg opp når de kan stå på alle fire og så løfte den ene hånda.... Lille min står på alle fire nå, så nå tør jeg ikke vente lenger! Hun er 6 mnd i dag :)

Skrevet

... da hun begynte å sette seg opp på alle fire. Det tok en stund fra hun gjorde det til vi fant henne oppreist i sengen sin, men vår tanke var bedre å ta den ned litt for tidlig enn når ulykken allerede har skjedd. Første gangen vi fant henne oppreist i sengen sin var faktisk akkurat på 8 mnds dagen hennes :) Og jeg lurer på om vi tok sengen ned rundt 6 mnds grensen...

Bæsjingen var litt av og på helt i starten husker jeg... Men hvor ofte hun baiset da, det husker jeg ikke. No er det 1-2 ganger om dagen når hun er frisk i magen :) Hun er snart 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...