Gå til innhold

Må bare flire av hun ene på Fødeavdelingen på TVN nå.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg logget faktisk inn her for å se om noen hadde skrevet om nettopp dette :P hahhahahaha.. og hadde ingen gjort det så skulle jammen jeg gjort det!!

ærlig talt!!

med fare for å tråkke noen på tærne:

det er ikke sååååå jævla ille å føde asså!!!

jeg hadde en ganske hard fødsel jeg også.. uten bedøvelse i det heletatt.. og synes nå enda ikke at det var sååå ille som det der..

ja snakk om dramaqueen.. :P

ler meg skakk :P

Annonse

jeg ble så sinna over at det går ann å bare ligge der å syns så synd i seg selv med hyling og brøling og vrenging , i stede for å gjøre noe for at det skulle gå fortere.. hva med å bruke energien på en bedre måte å være aktivt med i fødselen i stede for å bare ligge der.. hva med å stå, gå og bevege seg litt, sette seg opp? tyngdekraften og tankemønster hadde nok hjelpt henne langt på vei altså!

Alle vet vel at hvordan man føler smerte er veldig individuelt. Det vil vel i grunn si at vi ikke kan sammenligne oss med andre uansett. Derfor ler jeg aldri av andre som føder. Føler bare med de rett og slett.....

jeg ble sliten i huet av bare å se på programmet så jeg kjente jeg syns litt synd på faren! Syns hun var litt i overkant dramatisk. Greit, vi takler smerter ulikt, men det var litt mye det der.

Annonse

Stakkar dame, stakkar far, og stakkars jordmødre... Vi takler smerte så forskjellig, og har helt forskjellig smerteterskel ! Selv om man vet at å skrike ikke hjelper, så tenker man ikke alltid rasjonelt når man har vondt. Kanskje ble det rett og slett for mye for henne? Hadde selv en helt j***** fødsel, men skreik ikke før de siste pressriene da hodet sto i åpningen ! Skjønner ikke det med skrikinga selv, det hadde jeg ikke behov for, men skjønner smerten og panikken hennes så alt for godt ! Litt vel mye drama for min del, men...

Denne tråden er virkelig et glimrende eksempel på at kvinner er kvinner verst. Tenk å kritisere noen for hvordan de oppfører seg under en fødsel!?Bare kjerringer som klarer noe sånt.

Herlighet, er det SÅ mange som reagerer på hun altså??

Var som å se min egen fødsel, jeg lå på samme måten og HYLTE! Jeg klarte ikke noe annet, og var sikker på jeg var døden nær!! Trodde virkelig ikke jeg skulle klare meg!! Jeg KUNNE IKKE gå på tur i gangene, fordi jeg var koblet til både drypp og epidural (som ikke fungerte! fikk flere doser.)

Nå føler jeg meg unormal, trodde ikke det var SÅ uvanlig å skrike. For jeg skrek, jeg HYLTE av all min makt, selv om jeg er en stille og sjenert person til vanlig. Alle hemninger gikk.

men når hun smiler innimellom skrikene på en måte som tydelig sier at hun VIL skrike så er det jo litt teit da..

den ene sena så så hun seg liksom rundt og gliste for så å sette i gang med hylinga igjen.. akkurat som om hun lette etter noen som kunne se henne hyle... :S

jaja folk takler smerter forskjellig men det er måte på da..

Stakkars dame:( Tror nok hun hyler litt pga panikk. Helt forferdelig:(

Smerteterskelen er nok forskjellig ja,men likeså smertene. Noen kjenner faktisk veldig lite, mens andre har det helt jævlig!

Så vis litt forståelse:) Syntes dette var bedre enn jordmødrene på NRK. Her fikk man med seg litt mer enn bare pressingen!

Jeg har en grusom og en vanlig fødsel bak meg. Jeg er en stille fødekvinne. Men det kunne ikke falt meg ned å rakke ned på hverken henne eller andre som takler dårlig å føde. (bortsett fra til mannen min da, hehe)

Litt flaut å si det, men jeg er helt likens. Hyler og roper i et kjør. Vrir meg i senga og holder på. Har ingen kontroll.

Men jeg klarer å rope EPIDURAL rimelig høyt. De løp og hentet legen selv om jeg bare hadde 1cm åpning.

Da legen kom minutter etter hadde jeg 7cm åpning.

Skjønner ikke denne pustingen jeg. Og jeg som snart skal føde igjen.

Hjelpe meg og alle de andre rundt meg.

Hvordan vi takler smerte er det noen som nevner?

Smerter kan oppleves forskjellig.

I mitt tilfelle kan du sammenligne det med å rive foten av ved bekkenet, sakte men sikkert.

Det er det ikke bare å puste seg igjennom.

Andre forteller meg at så vondt var det da ikke.

Jeg vet jeg tåler mye smerte.

jøss asså, for noen jentunger.

ser det i reprise nå, og det kan umulig være nødvendig å skrike sånn. kreftene skal jo brukes til å presse, og hvor er pusteteknikken???

pingler !!!!!

men unger skal de ha.....

Jeg synes måten de gammeldagse jordmødrene snakket og ga blikk om de fødende var det verste av alt! Jeg hylte som en stukken gris og bannet som en nordlending da jeg fikk min første, håper jeg allikevel ble behandlet med respekt av jordmødrene - selv bak min rygg!

Tydelig at folk opplever og takler smerte forskjellig. Jeg skjønner ikke at hun hadde krefter til å skrike! Men så hadde jeg maserier hver 30sek-1min. Måtte bare ligge i fosterstilling og puste. Fikk ikke til å stå da bena sviktet fordi riene var nedover bena og å prate gikk ikke an da jeg lå å pustet hele tiden. Så jeg var vel en stille fødekvinne. Ropte helvete en gang da legen var inne for å få mer smertestillende uten at d hjalp....he he.

Ja ja jeg vil nå ha flere unger jeg da:) glemmer tydeligvis fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...