Gå til innhold

OMG, for en gal dame på TvNorge....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hylte jeg og (-; Men det var kanskje fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til og hadde en veldig kjapp fødsel. Så det blei jo ikke så mange hyl før hun var ute. Tenkte ikke noe som helst over at noen hadde hørt meg hyle! hehe..

Klart det skal være lov å lage lyd, og klart man kan føle at det hjelper. Men denne damen var jo helt hysterisk, og burde fått hjelp til å takle sine egne reaksjoner. Jordmor virket veldig passiv der hun satt og sa forsiktig at hun måtte huske å puste. I dette tilfellet burde jordmor vært mye mer aktiv og fortalt henne hvordan hun skulle puste, og hvorfor. Når jeg så hvordan hun hylte og kavte, tenkte jeg at hun bruker masse krefter på å jobbe mot kroppen, og det må da gjøre fødselen MER smertefull? Dessuten fortalte jordmor meg nettopp at hvis man blir veldig redd og stresset under fødsel, vil man produsere adrenalin istedet for endorfiner, og da stopper fremgangen. Det står det litt om her: http://barnashus.no/jordmor-tonje-artikler/fodselsstart.html

Enig med pebbles, synes jordmor virket litt passiv. Nå vet jeg jo ikke om vi så alt, så med forbehold mot det, så synes jeg hun burde prøvd å nådd mer inn til kvinnen og fått henne til å roe seg og konsentrere seg isteden for å skrike. Når man mister kontrollen sånn så gjør det jo ofte bare enda vondere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...