Gå til innhold

Svigermor lot sønnen min på 1,5 år klatre i trappen, det endte med en stor kul

Anbefalte innlegg

Jeg hadde legetime, og lot svigermor passe gutten min.

Da jeg kom tilbake hadde han en diger rød kul under øye. Han er utrolig rask og uhell kan skje.

men vet dere hva svigermor sa. Jo, jeg sa han ikke fikk lov, men han klatret opp trappen alikevel, så da datt han ned, men nå har han lært at hain ikke skal gjøre det mer.

At det i det hele tatt er mulig. jeg blir så oppgitt.

Fortsetter under...

håhå jeg hadde kommet til å klikka!!!Verste jeg hører er "ja bare la han klatre opp i treet og falle ned, da lærer han at det skal han ikke gjøre igjen!"

øh hallo? er mulig å lære dem å ligge unna farer på andre måter...hadde aldri latt henne få passe barnet igjen, stakkars liten:(

Sønnen min er 1,5 år i dag. Han går opp og ned trappene selv.. Men vi er jo der og passer på han selfølgelig... Han hører også etter hvis man sier han ikke skal gjøre det...

Er det ikke litt drøyt å nekte svigermor å passe han igjen pga en kul? Regner med hun ikke sa at han ikke fikk gå i trappen også forlot han å gikk i et annet rom liksom...?

Annonse

Jeg vet ikke helt hvordan situasjonen var. Det var trappa ute han hadde falt Hun holdt på å plante noe i hagen, og han var med der ute. slik hun forklarte det.

Ellers er jeg veldig interessert i hvordan du får 1,5 åringen din til å høre på alt du sier??!

Siden vi har trapp hjemme så har vi lært poden til å gå i trappen selv fra han var ganske liten(eller krabbe som han gjør) vi går selvfølgelig rett bak han og passer på. Din svigermor burde jo fulgt etter han og tatt han bort fra trappen når hun så han ikke fikk lov. Det er jo inkonsekvent å bare la han klatre opp selv om hun har sagt nei.

Fortell henne at han gjerne må få lære seg å gå i trapper, men da må hun følge etter han

Det vet jeg ikke helt. Han har alltid vært veldig opptatt av å høre på oss når vi snakker og han forstår absolutt alt. Ba han her om dagen bare for å se om å hente klær til Mamma. Dette var før vi sto opp. Han forsvannt, var borte en stund, kom tilbake med bukse. Ble borte, kom tilbake med en genser... Mamma-mamma-ma ;) Hehe. Han er litt forut sin tid med forståelsen.

Er vel vanleg at 1,5 åringar krabbar i trapper? Min byrja då han var rett over året. Men ein passar sjølvsagt på. Men det var kanskje ei trapp med få steg, sidan det var utetrapp? Kanskje ho ikkje var så på høgget om det ikkje var ei farleg trapp.

Han krabber ikke lenger, han øver seg på å holde i gelender, har akurat begynt med denne sporten. var tryggere når han krabbet og rygget baklengs ned.

vel, kan godt hende de lærer av å slå seg. men lærdommen tar nok litt tid her i gården, da det første han gjorde da vi kom hjem var å klarte opp i stolen før så stå å le og svaie der.

Han har også forståelsen for at noe er ikke er lov, men begynner å le, og skal prøve seg alikevel.

Takk for svar, blir nok ikke å kutte svigermor helt ut:) Hun er veldig snill selv om hun kanskje er litt kort tenkt av og til.

Hi

jenta mi på ett og ett halvt får også klatre i trapper, eneste er den inne som er ganske stygg, der får hun ikke holde på alene.. men ute styrer hun seg selv i trapper med 8-10 trinn.. hun har fallt, slått seg litt og lært, hun mestrer trapper fint, og jeg er ganske sikker på at det er fordi hun får lov å prøve seg.. hun har jo alltid tilsyn, men ute går vi ikke hakk i hel på henne..

hun hører også på oss og lar være å klatre i trappa inne når hun får beskjed om det..

og en kul til eller frakan skje den beste, men svigermor skulle nok ikke latt gutten klatre alene om han ikke mestret det på egenhånd nei..

Annonse

21.30 har vunnet premie for dagens minst gjennomtenkte svar.

Min lillesøster på 12 år falt i trappa her om dagen. Hun burde også klare å gå i trapper uten å falle eller?

så dette er nok en rakk nedpå svigermor tråd.

jeg skal si deg en ting.. voksne sier nei. barn gjør det motsatte.. voksne lar ofte barnet få prøve seg, feks gå i trapper, slik at de kan få en erfaring rikere..

men det var jo flott at hun passet ditt barn da DU hadde legetime >,<

snakk om utakknemlighet

hadde du sagt det samme om det hadde vært DIN mor som hadde passet mini og han hadde falt og slått seg i trappa???? hadde du kalt din egen mor for korttenkt også????? eller gjelder det bare svigermor?? eller om dette hadde skjedd hjemme??? da hadde vel du vært like korttenkt som svigermor?

hvis du har planer om å overbeskytte ungen din så fælt som det virker som du gjør så kommer du nok til å slite litt framover.. du kan faktisk ikke gå å holde han i hånda til en hver tid. ja han fikk en blå kul men jeg kan garantere deg at det ikke er den siste..

Å makan, hvorfor skal alle tråder der svigermor har gjort noe dumt eller rart, ende opp som sytetråder på svigermors vegne? "Stakkars stakkars svigermor, dumme dumme svigerdatteren".

Er visst i overkant mange usikre guttemammaer her inne. Redde for å ikke få styre livene til deres kommende svigerdøtre og deres barn eller? Virker som om dere har starta kampen allerede nå. Stakkars kommende svigerdøtre sier jeg bare.

Herregud, du sier jo selv at guttungen er kjapp. Vel, han fikk ikke lov, men gjorde det allikavel... hva tror du? Når begynte en 1.5 åring å høre etter? Sikker på at din svigermor gjør en flott jobb.. Kan ikke fatte og forstå hvor mye pes svigermødre egenetlig skal få.

Svigermødre får pes??

Svigermødre er jo dibs hellige kuer, de får ikke gjort noe galt.

Er sikker på at dersom hi skrev inn at det var HUN som hadde latt gutten klatre i trappen, og at han falt og fikk kul, da hadde hun fått høre hvor elendig og uansvarlig mor hun var, og at barnevernet burde involveres.

svigermor eller ei!! ungen burde uansett få gå litt i trapper.. det har de da bare godt av..

hmm.. du sier at ungen nettopp har begynt med denne "nye aktiviteten"? var det derfor han ikke kunne gå i trappene..

fordi det var tryggere når han rygget/krabbet?

jaja.. da får du vel bære han i trappene resten av livet da..

om han begynner å gå i trappene nå eller om år spiller ingen rolle.. han vil jo være like dårlig til det i begynnelsen uansett!!

øvelse gjør mester!!

om du vel han skal "vente litt lenger" så utsetter du bare problemet..

(og dessuten tåler unger å slå seg hvis du ikke visste det.. de tåler det ofte bedre enn oss voksne til og med.. )

Joda klart han bør få lære seg å gå i trapper. En kul er også helt normalt. Det var vel helst utsagnet til svigermor som fikk henne til å virke som en dårlig barnevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...