Gå til innhold

ser ut som om vi flytter til Bergen, hvor er det best å bo synes du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du skal bo med sjøen må du ha en god del penger gitt. Hvis du ikke har det, så er jo blokkene i Helleveien et alternativ. Meget sentralt og muligens den fineste utsikten i Bergen. De bygger også et nytt prosjekt der. Kunne tenkt meg en leilighet i det prosjektet.

http://www.vestbo.no/Boligsalg/Fremtidige-prosjekter/agentType/View/PropertyID/3317.aspx

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=28969662

Ellers liker jeg godt Fyllingsdalen. Masse fine turområder, flere badeplasser, kort vei til Kyrkjetangen som er et fint badeområde. Velger du riktig side er det masse sol også. Ca ti min til sentrum med buss. Passelig landlig.

Om du vil ha det veldig landling kan du jo prøve deg på Titlestad. Veldig fint, men for meg er det for langt fra sentrum og man må passere Lagunen for å komme til byen noe som er et mareritt omtrent alle tider på døgnet.

Lykke til!

Annonse

Arna er veeeeldig landlig, det er bondelandet i byen:) Fint, men litt i bakevja på en måte.. ville ikke bodd der selv.

Ville sjekket ut Fana (Rådalen, Skjold, Steinsviken, Søreide).. Landlig og fint. Alt du trenger i nærheten, ca 15 min med bil til sentrum. Men det er stive priser da..

Fyllingsdalen har tidligere hatt veldig dårlig rykte, men tror det er bedre nå enn det var før.

På andre siden av byen er det f.eks Tertnes, Eidsvåg.. flott sjøutsikt og kort vei til byen med gode bussforbindelser:)

Jeg kommer fra fana og der er det veldig fint.

Fana er den beste bydelen. Og nå er det bybane fra sentrum til nesttun, holder på å bygge til lagunen. Og neste steg er til flyplassen.

Mye fine turmuligheter i fana og bademuligheter. Norges beste handlesenter er jo lagunen. Men mye trafikk der da mange skal på jobb opp til sandsli/kokstad. Men det vil bli bedre med tid med tanke på bybanen.

Bor selv på paradis nå, er veldig fint eher og,. Men ønsker meg opp nærmere fana/skjold med tiden.

Paradis er et par bybanestopp før nesttun, nærmt sentrum og sykehuset.

Fana er et trygt og godt område, veldig stort. Kan kalles for det fine strøket i byen.

Men kan og nevne at bønes er fint. Litt opp i fjellet. Er mye fine boliger der med utsikt og ikke langt til badestrand og mye turområder.

Men hele bergen har jo mye fine turområder.

Men fana er best :-)

jeg ville verken bodd i arna, laksevåg, åsane, landås. arna er rett og slett stygt (mange steder ihvertfall), jeg syns heller ikke åsane er så spesielt flott, landås og laksevåg er trist.

fana bydel er den flotteste! søreide, sandsli, steinsviken og mange flere plasser er ypperlig for barn å vokse opp i, mange flotte tur muligheter i fana, det er kort vei til sentrum og man har lagunen i nærheten. det er nok litt stivere priser, men det er fordi det er finest enkelt og greit. mange steder hvor det er fantastisk utsikt over sjø også!

fyllingsdalen er også fint noen steder, men ikke nedi dalen. der er det mange tullinger...

Annonse

Må også foreslå Askøy, kommunen er i vekst og mange mulighet for landliv, sjø og tur. Bor en sentralt på Askøy, ikke for langt ute på øya tar det bare 15 min inn til byen med bil. Er også båt for de som ønsker å benytte det. Prisene blir noe helt annet i forhold til Fana som er dyrt og det er minst like lang reisevei til byen. Kan være en ide å sjekke ut.

Lykke til med flytting!

Vet ikke hvor i Arna du har vert, for jeg synes det er fint der.

Har en venninne som bor der, og hun bor litt oppe i høyden, med en flott utsikt.

Var med henne på tur på Arnanipa (eller hva det heter), utrolig flott turområde.

Jeg vurderer faktisk sterkt å flytte til Arna selv, selv om jeg for noen år siden sa at jeg ALDRI ville bo der....

hehe, vi er visst mange fra fana bydel her :)

men slenger meg på kommentarene om at det er mange fine steder ved fana, søreide, steinsviken osv,.

Har bodd på Landås og kommer aldri til å flytte dit igjen.. Syns det var for mye narkomane og bråk til at jeg ville slå meg til ro der. Særlig området rundt sletten.

Alternativet til Fana ville jeg sagt var Åsane.. Mange fine plasser der også.

Har forøvrig kjennskap til Askøy utenfor Bergen, og det er ganske OK der også. Mange fine plasser, og det er egentlig ganske kort vei til byen, og så er det deilig å ta den lille hurtigbåten om man jobber i sentrum..

Jeg ville ikke bodd i Åsane (kaldt og nitrist), Fyllingsdalen (mye rart i dalen!), Arna (bakevje med bondeknøler), Laksevåg (tacky), Landås (dårlig ungdomsmiljø), Loddefjord (drabantby). Da gjenstår Fana, men det er mange sosser der, det trekker litt ned og noen deler av Bergen Vest som feks Alvøen. Der er det veldig fint.

var ikke så mye til salgs i alvøen da.

Kan forresten ikke bo i blokk med stor hund, trenger hage :)

men takk til alle som har skrevet om stedet/stedene de synes er fine, jeg sjekker ut alt jeg :)

hi

jeg skrev det lange innlegget om fana og bønes.

Og vil bare nevne at åsane er et fint sted.

Men skal man jobbe i sentrum er det mye kø, mye mer enn i fana.

Er bare motorvei, kjedelig vei fra byn til åsane.

Eneste godt med åsane er gode boligpriser, ikea og et par butikker som ikke er i fana eller sentrum. Gina (eller hva det heter) og indiska.

Ellers så har fana og sentrum det meste og beste :-)

Hvor kommer du fra? Og hvor gammel er du og barnet/a ?

hilsen paradis jenten

Totland i fana er nydelig, du må ha ordentlig bil på vinteren for å komme fram men det er verd det, 6 min med bil til nesttun. store flotte marker, villsau,hester og kuer :) badeplass og liten lokal skole :D

hele bygden står sammen og har felles arangemanger noen ganger i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...