Gå til innhold

Nervøs.. Celleforandringer?

Anbefalte innlegg

Har begynt å blø etter sex, samt at jeg har hatt litt småblødning mellom mensperiodene. Det er ikke frisk blod, men brunt. Det er ikke mye, men har måtte gå med truseinnlegg. Jeg har bestilt en legetime nå, men leste i dag at det kan være tegn på celleforandringer og forstadiet til kreft.

Moren min hadde celleforandringer å måtte gjennom et kirurgisk inngrep for et halvt år tid siden. Det hadde vel ikke utviklet seg til kreft, hun hadde en operasjon som het konisering (eller noe slikt).

Er slike ting arvelige? Kan slike symptomer være tegn på noe annet ikke fullt så skummelt?

Jeg har testet meg for kjønnssykdommer, å går ikke på noe prevensjon som kan gi ustabile blødninger.

Andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143309558-nerv%C3%B8s-celleforandringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er veldig vanlig med celleforandringer i livmorhalsen.

De fleste av venninnene mine har blitt konisert. Man blir ikke konisert med mindre det er en alvorlig grad av celleforandringer. Er det kun mindre forandringer følges man opp med celleprøver jevnlig for å se etter forandring. celleforandringer er ikke det samme so kreft.

Ikke arvelig.

Jeg har opplevd å blø etter sex, det viste seg å være klamydia....men det har du jo allerde testet.

lykke til uansett, det er nok ikke noe skummelt :)

Jeg har hatt celleforandringer opp gjennom tiden, og har gått jevnlig til gyn. for å ta prøver. Noen ganger 1 gang per år, andre ganger hver 3.mnd.

Ved min forrige prøve i fjor sommer var alle celleforandringer borte, så det trenger ikke å være noe alvorlig selv om man har dem.

Veldig fint at du tar deg en sjekk, fordi livmorhalskreft er ganske greit å forebygge i dag ved jevnlige sjekker. Hvis det går så langt at du må ha et inngrep, så er heller ikke det noe å bekymre seg over. Alt fungerer som det skal etterpå, og du merker lite til det. Har flere venninner som har vært igjennom det, og det eneste du må være litt obs på er å si fra til jordmor hvis du skal igjennom en fødsel til. Det er nemlig litt mer vanskelig å måle åpningen da.

Lykke til, og ikke stress. Det går helt sikkert fint!

Takk for beroligende svar!

Jeg har ikke fått påvist noen celleforandringer, jeg drar til legen på fredag for å få tatt en celleprøve. Men jeg leste i medisinboka mi at med blødning mellom mensperiodene og blødning etter sex skal man oppsøke legen..

Skal prøve å ikke stresse.. Takk :o)

Jeg hadde blødninger utenom mens, og det var celleforandringer grad 2 av 3.

Ble konisert, har tatt prøver en gang i året etter dette og alle prøvene har vært fine. Dette er 5 år siden.

Blir du konisert er det en fare for at livmorhalsen er for kort, og lettere å føde for tidlig.

Når det er sagt har jeg etter jeg ble konisert født tvillinger i uke 37.

Lykke til.

Annonse

Æsj nå ble jeg jo nervøs... Men det er først den siste mnd. jeg har blødd under/etter sex, å hatt mellomblødninger. Så forhåpentligvis blir det oppdaget fort om det er noe siden jeg skal ta en sjekk allerede til fredag.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...