Gå til innhold

Termin rundt 13. juni. Hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med meg går dt ganske bra. Har mye hevelse i føtter, hender og ansikt, hendene dovner bort, er mye trøtt, men ellers har jeg ikke så mye plager. Bekkenløsningen har på mirakuløst vis gitt seg :)

I dag var jeg på kontroll på Ahus og målte lilleplutt. bare 2600-2700 g (storebror var 2500 ved fødselen, men i usedvanlig god form selv etter en dramatisk fødsel som endte med hasteKS etter dårlig hjertelyd). Ellers viste alle andre målinger at alt var ok (gjennomstrømning i navlesnor, godt med fostervann og CTG) så jeg er egentlig litt letta. Ble innkalt til ny kontroll den 15. og da skal de vurdere igangsetting.

Ble strippet også, var ikke moden, så er spent på om det har effekt. Med storebror ble jeg strippet (helt umoden da også) 13 dager over termin. Fødselen startet kvelden etter, så jeg slapp å bli satt igang da.

Hvordan er det med dere?? Har noen erfaringer med stripping når man er umoden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det går ganske bra, men idag har jeg virkelig merket at jeg ikke er helt 'gangbar'... Kjørte sønnen min på 'bli-kjent-disco' på ungdomsskolen og tok meg en tur ned på kjøpesenteret for å slå ihjel litt tid og handle noen matvarer.... Dæven, det var tungt!

Så nå har jeg kjørt hjem igjen og satt meg i sofaen. Snart skal jeg se fødsler på tv, mens jeg lengter etter at det skal bli meg.

Ja, jeg er litt lei!!

Skrevet

Ble strippet sist, med nr 1. Men husker ikke hvor moden/umoden jeg var da. Det førte til at slimproppen gikk og flere døgn med maserier/ikke effektive rier. Så denne gangen har jeg bestemt meg for å takke nei til stripping. Men vet jo at det fungerer for mange, så...

Har termin 12. og er sååå LEI!!! Har akkurat løpt meg noen turer i trappa i håp om at det skal bli noe action :) Skal forresten også føde på Ahus

Skrevet

Ahhh tenk om jeg hadde orket å løpe opp og ned trappen. Har termin den 13.. Siste kontroll så langt, viser at barnet enda ikke har festet hodet. Normalt? Ser jo for meg å bli gående med denne magen til langt på høsten, hehe... Ikke så mange problemer her, bortsett fra tiltaksløshet. Sofaen og fjernkontrollen er mine beste venner nå om dagen.,

Skrevet

Er du førstegangs? I tilfelle du har født tidligere er det helt normalt at hodet ikke festes...

Skrevet

Nei, har født tvillinger før. Men det svk kan ikke sammenlignes med dette, meeeen det er jo første svk med ett barn og ikke to samtidig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...