Gå til innhold

Gravid? Snart fast 100 % og 6 mnd prøvetid

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en ting. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er gravid helt enda, men jeg skal ta en test iløpet av de neste dagene. I tilfelle er jeg 4 uker på vei i dag :)

Saken er at jeg har fått tilbud om 100 % fast stilling i barnehagen jeg har vert vikar i siden den 01.01.11. Stillingen er fra 01.08.11, og jeg har en prøvetid på 6 mnd. Jeg har sagt ja, og venter nå på å signere kontrakten.

Hva skjer nå, om det skal vise seg at jeg er gravid? Har de rett til å ta fra meg stillingen å gi den til noen andre? (Det var 77 andre søkere på stillingen) Regner med at jeg er ca 12 uker på vei når jeg da begynder i stillingen.

Noen som vet noe om dette? Alle svar blir gledlig mottatt! :)

Fortsetter under...

Hei.

Dei har ikke lov å forskjell behandle deg uansett hvor du søker/får jobb hen. Om du så hadde vore 7 mnd på vei så skal dei behandle seg som andre søkere som ikke er gravid. Så det ville ikke eg bekymret meg for. :-)

Er jo det jeg tror selv også, sånn innerst inne :) Men akkurat det der stresser meg litt å tenke på. Akkurat som at jeg har litt dårlig samvittighet til å takke ja.

Men om graviditeten ikke går ut over stillingen min, så trenger jeg heller ikke å bekymre meg så mye heldigvis :) Da får jeg bare håpe på at jeg faktisk er gravid! <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...