Gå til innhold

Dr Brown flasker og sterilisator

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Jeg håper at noen kan gi meg noen råd ang disse flaskene. Føler at det går så mye tid til rengjøring av disse flaskene. Jeg har Dr Brown flasker som tar 240 ml. Jeg har sett noen snakke om sterilisator fra Avent.. passer disse flaskene til denne maskinen? Jeg synes det ser ut på bilder som at maskinen bare tar sånne korte flasker, men de jeg har er jo "store"..

Fint hvis noen har noen råd ang flasker og spørsmålet om disse flaskene passer til denne maskinen. Hvordan gjør dere det med flaskene deres?

Takk for svar,

Fortsetter under...

Skrevet

Heisann,

Sterilisatoren til Avent passer ikke. Jeg fikk låne en av en venninne men flaskene til Dr Browns ble for lange. Dr. browns har egen sterilisator til mikrobølgeovn. Den koster 300 kr på babyshop og steriliserer 4 flasker om gangen. Vi er kjempefornøyd med den da jeg også syntes det ble litt for slitsomt å koke alle delene til flasken hele tiden.

Skrevet

Hvordan er avent flaskene da? hvis dr brown flaskene er for lange - hvor mye rommer avent flaskene?

er det innmat i flaskene til avent? som forhindrer kolikk osv?

Skrevet

Hei!

Jeg har Dr. Brown flaskene som du har, og jeg har lånt en avent sterilisator - rikignok den som ikke skal i mikroen. Den går på egen strøm, og er så høy at du får plass til flaskene. En må riktignok kjøre den i 2 omganger, for å få med all innmat og tutter og alt. Men den bruker bare 8 minutter på en omgang, så da vil det si 16 min tilsammen på 6 flasker. Jeg bruker ca 1/2 time på alt, med vasking først og så steriliseringen. Veldig kjekt!! :o) Så anbefaler den. Men den koster jo litt da, ca en tusenlapp. Så da er det kanskje greit å spare utstyr til felre barn eller selge etterpå. Men jeg fikk som sagt låne en, og det er jegveldig glad for. :o)

Så vidt jeg vet, så er det bare Dr. Brown og en annet merke flaske som har denne innmaten. Husker jo selvsagt ikke det andre merket, men det fås kjøpt på Babyshop. Jeg kjøpte disse først, for de var billigere - men de var wide neck, og dette skjønte gutten ikke noe av. Sikkert fordi han aldri tok puppen ordentlig heller. :o)

Skrevet

Vi brukte avent sin.La flaskene i stedet for at de sto.Tok en skvett vann inni hver flaske slik at det ble sterilisert inni flaskene også.Delene inni kan man sette på skrå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...