Gå til innhold

Jeg har ett barn og nummer to på vei, velge navn i fullstendig forskjellig "kategori"??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna har forskjellige fedre. Eldstejenta heter Chantelle Isabella. Ville aldri valgt det navnet en gang til, var veldig ung da jeg fikk henne. Begge navnene blir som regel brukt.

Mannen min vil gjerne kalle gutten i magen for Iver. Det er oppkalling etter hans bestefar som betydde veldig mye for han. Jeg liker navnet, men føler det blir fullstendig kræsj med eldstejenta sitt navn.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det gjør noe at det er litt kræsj. :)

 

Dessuten har jeg store problemer med å se at man kan finne et realt guttenavn som skal passe til det meget feminine navnet du har valgt på jenta. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt kræsj og lyser "ung mor med ny far til siste barn" lang vei. Når det er sagt så er Iver et nydelig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iver er nydelig.

 

Om du skal matche eldstejenta sitt navn, må det vel bli Lucas Leander eller noe sånt.

Bedre med Iver da, selv om det kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjønner ikke greia med at søskens navn skal matche. Det er to vidt forskjellige individer som ikke skal være sammen til enhver tid for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med 17:38.

 

Personlig så bry jeg meg katten om mitt navn matcher min søster og bror sitt.

 

Iver er kjempefint! Liker du navnet så bruker du det, uavnhengig av hva den andre heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det kræsjer og ville valgt ett annet navn, men ser de fleste her inne er uenig med meg i det:)

 

 

Jeg har valgt ett uvanlig navn (under 500 i Norge som heter det), og vil nok velge i samme kategori neste gang også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvorfor det gjør noe om søskennavn kræsjer?

 

Er det viktig for deg at ditt navn matcher dine søskens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For ett flott navn dere har valgt til veslegutten:) Møtte en liten gutt her om dagen som het Iver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig navn! Vi tenkte på det samme men det ble et lignende navn.

Skulle du valgt i samme sjanger som storesøster måtte det ha blitt noe ala Nathaniel.

Regner med jenta di passer fint til navnet sitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall nå gutten for Iver. Du kan da ikke straffe mannen din med å forlange at han skal være med å bestemme navn fra sånn en begrenset og belastet listeav guttenavn som skal matche Chantelle Isabella.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig md deg i at navnene er veldig forskjellige! Men Iver er nydelig, gratulerer med valget! Når det gjelder Chantelle Isabella... Hvor gammel er hun? Synes liksom det er litt tungt og pompøst å bruke begge navnene. Hva med å gradvis fase ut Chantelle og bare bruke Isabella i det daglige? Isabella og Iver kan da godt høre sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...